Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Spørsmål rundt anskaffelse av varmepumpe


Anbefalte innlegg

Hei!

Da var tida kommet for å få ordna seg varmepumpe i huset. Jeg er komplett grønnskåling på alt av praktiske ting, så tenkte det kunne være kjekt med en post på vidunderlige Diskusjon :)

Har jeg forstått ganga i prosessen rett om jeg tror at jeg kjøper varmepumpe fra ett sted, og så får en levereandør (eller hva man skal kalle det) til å montere den? Eller bør alt sammen ordnes direkte med leverandør?

Vi har et treteasjers hus, og intuitivt så tenker jeg at det da kan være lurt med to innedeler. Så får vi mest mulig utbytte av pumpa. Koster litt ekstra, men ikke irrasjonelt mye, og ikke for mye til at det ikke lønner seg utfra et kost/nytte-perspektiv mtp utgifter og klima?

Er det noen klar vinner av gulvmontert og veggmontert? 

Annet jeg bør tenke på? Jeg er som sagt helt, helt grønn :D 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikkert noen lokale vil montere pumpen om du kjøper den selv.

Garanti har lite å si i Norge da vi har 5 års reklamasjon.
Så lenge man kjøper hos noen som ikke går konkurs...

Du får høre med noen lokale som monterer pumper, om de har ledig kapasitet.

Har lest at gulvmontert ikke egner seg om en har parkett/tregulv, da de tørker ut gulvet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjarnemann skrev (6 timer siden):

Har jeg forstått ganga i prosessen rett om jeg tror at jeg kjøper varmepumpe fra ett sted, og så får en levereandør (eller hva man skal kalle det) til å montere den? Eller bør alt sammen ordnes direkte med leverandør?

Det normale er nok å kontakte et firma som installerer den modellen du ønsker.  
Er en del jobb, 2 mann var her i 4,5 timer for å fjerne min gamle og sette inn ny Panasonic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Spørsmål rundt anskaffelse av varmepumpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...