Gå til innhold

Dying Light-oppfølgeren utsettes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du vil heller ha en dårlig opplevelse, slik som Cyberpunk? Som det står i artikkelen så er spillet altså ferdig, så det er bare siste finpuss som gjenstår. Gleder meg svært mye til spillet selv, så da vil jeg heller ha et ferdig produkt som ikke trenger hundrevis av patcher i ettertid for å fikse bugs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kvernes92 skrev (25 minutter siden):

Så du vil heller ha en dårlig opplevelse, slik som Cyberpunk? Som det står i artikkelen så er spillet altså ferdig, så det er bare siste finpuss som gjenstår. Gleder meg svært mye til spillet selv, så da vil jeg heller ha et ferdig produkt som ikke trenger hundrevis av patcher i ettertid for å fikse bugs.

Det er jo bare å la være å kjøpe på launch. Du får et ferdig spill til nedsatt pris om man venter 12-18 måneder, så vinn vinn :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Techland hadde en av de beste og mest legendariske spillforfatterne på laget, men han fikk sparken grunnet ubeviste og løse metoo-anklager, og selskapet måtte dermed forkaste mye av arbeidet langt inn i utviklingsprosessen (i tillegg til generell dårlig styring). Jeg har ingen sympati med Techland, men synes selvfølgelig synd på spillutviklerne som lider under en inkompetent ledelse. Blir meget overrasket om dette spillet ikke ender opp som en skuffelse.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (38 minutter siden):

Techland hadde en av de beste og mest legendariske spillforfatterne på laget, men sparket han ut grunnet falske metoo-anklager, og måtte dermed starte på nytt langt inn i utviklingsprosessen. Jeg har ingen sympati med Techland, men synes selvfølgelig synd på spillutviklerne som lider under en inkompetent ledelse. Blir meget overrasket om dette spillet ikke ender opp som en skuffelse.

Hvilket belegg har du for å påstå at anklagene var falske? At han har gått til motsøksmål? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Kvernes92 said:

Så du vil heller ha en dårlig opplevelse, slik som Cyberpunk? Som det står i artikkelen så er spillet altså ferdig, så det er bare siste finpuss som gjenstår. Gleder meg svært mye til spillet selv, så da vil jeg heller ha et ferdig produkt som ikke trenger hundrevis av patcher i ettertid for å fikse bugs.

Den argumentasjonen henger ikke sammen - det er ikke slik at utsettelser betyr at man etter utsettelsen nødvendigvis får et "ferdig produkt som ikke trenger hundrevis av patcher i ettertid".

Minner om at Cyberpunk, som du selv bruker som eksempel, ble utsatt flere ganger det også av likelydende grunner. Da var det også samme argumentasjon i debattefeltene rundt at en gjerne ventet lenger fremfor å få et uferdig spill.

Om det var slik at utsettelser faktisk ga noenlunde ferdige spill ved release så hadde det vært én ting - men det er mer slik at når de utsettes så er det fordi de er i så dårlig stand at selv ikke dagens "release-og-cash-inn-så-fikser-vi-de-verste-problemene-etterpå"-utgivere våger å gi dem ut. Det er sjelden fordi det faktisk kun er finpuss og litt test som gjenstår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
mickey1928 skrev (På 15.9.2021 den 15.08):

Hvilket belegg har du for å påstå at anklagene var falske? At han har gått til motsøksmål? 

Hvor er bevisene for at anklagelsene var korrekte? Det er plenty av opportunistiske kvinner der ute som bruker uærlige beskyldninger som et våpen, fordi de føler seg oversett (kanskje Avellone hadde sex med et par damer, og lovde dem frynsegoder/jobber i bransjen som ikke ble noe av), liker oppmerksomheten/makten (se Brett Kavanaugh og mange andre eksempler) osv. Jeg husker hvordan #believeallwoman var en het potet i am. media helt til Joe Biden ble anklaget, da ble det plutselig stille. Hykleri. 

Igjen, hvor er bevisene? Techland gjorde en refleksiv handling, uten å sjekke anklagene nærmere, fordi de ble redd for Twitter-mobben. En Ubisoft-sjef mistet også jobben fordi han være utro. Hva har det med jobben å gjøre? Store deler av Twitter og dagens PK-venstre har blitt til en puritansk sekt.

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2021/06/26/chris-avellone-strikes-back-sexual-misconduct-allegations-karissa-barrows-kelly-bristol-dying-light-obsidian-developer/

 

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
YadaYada skrev (På 15.9.2021 den 16.40):

Hvor har du det fra at de måtte starte på nytt kun fordi de fjernet Lead Writer?

Det var en rekke artikler med anonyme kilder fra Techland, som kritiserte ledelsen og manglende styring, inkludert kaoset etter at Avellone ble sparket. "på nytt" var en dårlig formulering (er fikset), men de måtte forkaste mye av arbeidet med historien - hvis man skal tro artiklene som ble publisert.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (18 timer siden):

Hvor er bevisene for at anklagelsene var korrekte? Det er plenty av opportunistiske kvinner der ute som bruker uærlige beskyldninger som et våpen, fordi de føler seg oversett (kanskje Avellone hadde sex med et par damer, og lovde dem frynsegoder/jobber i bransjen som ikke ble noe av), liker oppmerksomheten/makten (se Brett Kavanaugh og mange andre eksempler) osv. Jeg husker hvordan #believeallwoman var en het potet i am. media helt til Joe Biden ble anklaget, da ble det plutselig stille. Hykleri. 

Igjen, hvor er bevisene? Techland gjorde en refleksiv handling, uten å sjekke anklagene nærmere, fordi de ble redd for Twitter-mobben. En Ubisoft-sjef mistet også jobben fordi han være utro. Hva har det med jobben å gjøre? Store deler av Twitter og dagens PK-venstre har blitt til en puritansk sekt.

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2021/06/26/chris-avellone-strikes-back-sexual-misconduct-allegations-karissa-barrows-kelly-bristol-dying-light-obsidian-developer/

 

Ingen av oss kan bevise noe som helst. Men jeg har ikke hevdet at anklagene er reelle. Når nyheten kom så innrømmet jo Avellone at han hadde opptrådt dårlig. Om anklagene var rent oppspinn uten rot i virkeligheten skulle man jo tro at han ville nektet fra dag en. 

Denne typen søksmål handler gjerne om at folk som blir "avslørt" for denne typen saker, mener at konsekvensene av det ikke står i stil med det de mener at de har gjort. Og det er jo en helt annen sak. Personer med profilerte jobber som folk bryr seg om, dømmes gjerne hardt av offentligheten - kanskje også for hardt. Det blir uansett spennende å se hvor dette ender. 

Uten at jeg kjenner til utroskaps-saken du snakker om, så vil jeg jo tippe at utroskap på generelt grunnlag er like uglesett på konservativ høyreside... Det er selvsagt ikke kriminelt å være utro, men det kan bryte med kontraktsfestede forpliktelser i henhold til arbeidsgivers etiske reglement. Uavhengig av om man liker det eller ei, så er veldig mange av oss, både bedrifter og ansatte, helt avhengige av troverdighet og god oppførsel for å opprettholde tilliten fra kundene våre. Det gjelder jo alt fra selgere via rørleggere til politikere.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Paccoo skrev (18 timer siden):

Er det i heletatt noen spill som kommer til første satte dato lenger lurer jeg på? Hvorfor ikke bare sette "slippes når alt er klart"🤣

Med tanke på at vi fremdeles er i en pandemi så er det ikke utenkelig at flere spill blir utsatt.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...