Gå til innhold

Radeon 9800XT vs 9600XT


Messias^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm dette er et vanskelig spørsmål å svare på :dontgetit: MEN Radeon 9600XT skal kjøre bra på både Domm III og Half Life 2 :D MEN hvis du har pengene og vil ha den råeste ytelsen Ville jeg gått for 9800XT. Men du kan jo spare endel høvdinger på å kjøpe et Radeon 9800 PRO (2538,-) å deretter klokke det til et XT men som sagt et Radeon 9600XT vil kjøre bra på de spillene med Eyecandy :dribble:

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme dilemma for noen dager siden, og valgte å gå for et gexCube 9600XT for ca kr 1500,-. Se profilen min for specs og benchmark-tall.

 

Grunnen til at jeg valgte dette kortet, er at 9800XT er rett og slett for dyrt. Jeg så en test for en stund siden, som konkluderte med at 9600-kortene var de som gir mest bang for the bucks for tiden. Da kan jeg heller spare de 2-3000 i prisforskjell og heller kjøpe et bedre kort senere, når nye er kommet på markedet. Prismessig svarer det seg ALDRI å kjøpe det siste nye i datautstyr.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme dilemma for noen dager siden, og valgte å gå for et gexCube 9600XT for ca kr 1500,-. Se profilen min for specs og benchmark-tall.

 

Grunnen til at jeg valgte dette kortet, er at 9800XT er rett og slett for dyrt. Jeg så en test for en stund siden, som konkluderte med at 9600-kortene var de som gir mest bang for the bucks for tiden. Da kan jeg heller spare de 2-3000 i prisforskjell og heller kjøpe et bedre kort senere, når nye er kommet på markedet. Prismessig svarer det seg ALDRI å kjøpe det siste nye i datautstyr.

Kunne ikke vært mer enig! ;)

Lenke til kommentar
hmmm.... er det bare meg eller er indaclub samme personen som neon123 ? :p

Haha, agreed.

 

Til trådstarter: Det går ikke ann å svare på spørsmålet ditt, da det _KUN_(merk KUN) kommer ann på pengebeholdningen din. Jeg personlig ville ikke betalt 4000.- for et skjermkort, men da heller gått ned til f.eks 9800pro for ca.2600.-

Kjøpte selv nettop et sapphire radeon9700 for 1500.- med heatpipe, tror det var det beste alternativet for meg ;)

Lenke til kommentar
hmmm.... er det bare meg eller er indaclub samme personen som neon123 ? :p

Jaja, folks da er jeg tilbake igjen! Etter 1 ukes straffe! Utesperrelse fra forumet!! :devil: Jeg har tenkt å skjerpe meg! Bare sånn at dere vet det!! :p

Uffa da...

 

Vi får se hvor lenge du blir her..

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Ja, enig, vi holder oss til topic!! De andre kan starte en offtopic med klager på meg, men ikke her inne!! :devil:

Ja du er jammen rå altså, veldig tøft at du avslutter alle meldingene dine med den smiley'en, og husker jeg ikke helt feil så var du vel inne og slang med leppa i XT/Hl2-tråden også.

 

Så til det jeg lurer på:

 

9600XT eller 9800 pro ?

Har allerede Zalman Heatpipe m/vifte, så da burde det jo være mulig å klokke litt på 9800'en.

Men hvis retailprisen på HL2 kommer til å være over 500 spenn, er det kanskje like greit å kjøpe et 9600XT nå, cashe inn hl2, og så selge kortet når de nye grafikkchipene kommer ut i mars ?

9600XT+HL2 = 1500,

9800Pro+HL2 = 3000 ...

 

Det jeg prøver å spørre om er vel hva ytelsesforskjellen er ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...