Gå til innhold

Script som endrer filnavn


Anbefalte innlegg

Jeg har en webside som skal vise et stillbilde fra et ip-kamera. Dette stillbildet skal oppdateres hvert 5 min. Ip-kameraet laster opp en snapshot hvert femte minutt, men det får et filnavn med en timestamp sånn at det blir ulikt hver gang. Jeg tenker at om man kunne endre filnavnet i denne mappen til f.eks "bilde.jpg" så ville det bli en enkel løsning, så da lurer jeg på om noen har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en hosted webside, eller noe du kjører på egen server? 

Ville anta her at med støtte for diverse løsninger for dynamiske websider, eks. PHP, vil via ganske enkel PHP-kode kunne hente det nyeste bildet i en katalog. Mao. ikke endre navn på noe, men sjekke hva som er nyest. 

Hvis det er PHP-støtte på serveren, ta en tur på google og søk: php find newest file in directory

Mulig dette kan løses via JavaScript også egentlig. 

Lenke til kommentar
17 hours ago, Havnegata said:

Takk for gode tips! Har planer om å hoste den siden selv på Synology DiskStation, så jeg skal google php👍😊

Er ikke noe problem å få på plass PHP-støtte der, men en generell anbefaling er å unngå å ha en NAS på hjemmenettet hvor man eksponerer tjenester utad. Hvis jeg skulle kjørt det på en Synology-NAS, ville det vel evt. vært via Container Station.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...