Gå til innhold

Unødvendige apper på ny mobiltelefon.


Anbefalte innlegg

Jeg undrer på en ting, og som jeg vet er veldig irriterende for de fleste. Hvorfor følger det alltids med unødvendige apper på ny mobiltelefon? Og når man prøver å avinstallere noen av dem, så vil man alltids få beskjed om å installere dem igjen, eventuelt at de installeres automatisk (mener det var en ting, hvis jeg ikke husker helt feil nå.)  Svært irriterende det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheDarkSycamore - SCM skrev (19 minutter siden):

Nå fikk jeg ikke svar på spørsmålet mitt. 😑😑

Eneste setning i spørsmålsform i din første post var (fet skrifttype):

TheDarkSycamore - SCM skrev (45 minutter siden):

Jeg undrer på en ting, og som jeg vet er veldig irriterende for de fleste. Hvorfor følger det alltids med unødvendige apper på ny mobiltelefon? Og når man prøver å avinstallere noen av dem, så vil man alltids få beskjed om å installere dem igjen, eventuelt at de installeres automatisk (mener det var en ting, hvis jeg ikke husker helt feil nå.)  Svært irriterende det der.

Jeg svarte deg at om man kjøper riktig mobiltelefon så gjør det ikke det?

Regner med du skjønner hvorfor 3. parts produsenter ønsker deg over til sine apper.

/Logic?

🤷

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ExcaliBuR skrev (2 timer siden):

Eneste setning i spørsmålsform i din første post var (fet skrifttype):

Jeg svarte deg at om man kjøper riktig mobiltelefon så gjør det ikke det?

Regner med du skjønner hvorfor 3. parts produsenter ønsker deg over til sine apper.

/Logic?

🤷

Egentlig ikke, men syns det er veldig unødvendig med apper som følger med mobilen som ikke faller i smak. Med mindre det ikke er apper som holder mobilen i live og velikehold, dem er selvfølgelig viktig. Hvor mye koster en "riktig" mobiltelefon da?  😑😑

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Det er vanlig at der er mange apper en ikke trenger og som ikke lar seg avinstallere. Jeg bruker bare å la de være der, men gjemmer de litt unna i den grad det er mulig. Tar de vekk fra skrivebordet, men de viser fortsatt i appskuffen som jo viser alle installerte apper.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Mange mobilmerker har egen programvareavdeling og de leverer da med masse programvare herfra om man vil eller ei (samsung er vel blant værstingene her).

Ganske sikker på at mange mobilmerker får betalt fra 3. parts programvareleverandører for å levere telefoner med deres programvare installert. Få firmaer som sier nei takk til ekstra inntekter. Så lenge det balanseres såpass at modellene ikke blir solgt/får dårlige anmeldelser pga dette.

Men ja dette er ett generelt problem. Selv "rene" android one telefoner som leveres med "kun" google programvare har sikkert programvare som flere ikke bruker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...