Gå til innhold

OLED65B6V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler egentlig på det, men hvem vet? Slik det pleier å være på service innenfor egentlig alt, er at et produkt har reservedeler. Når produktet har en defekt, så bestilles delen som er gått i stykker/må skiftes ut. Det er da ulike delenummer pr produkt. Dvs. det er forskjellige deler på B6/C7/C8/C9 etc. Så delenummeret for OLED-panel på B6 vil være et annet delenummer enn det man finner på C1. Dette fordi LG har oppdatert OLED panelene hvert eneste år.

Så det høres veldig lite plausibelt ut at man får et panel fra 2021 (typ det man finner i A1/C1). MEN, det er jo mulig om alle tilkoblingene er like. Er vel noe man kan sjekke via servicemenyen. Kan jo også be om dokumentasjon fra denne påstanden, så kan man evt. ta en telefon til serviceverkstedet som reparerte den og høre om dette stemmer.

Edit: En B6 65" måtte være veeeeldig rimelig for at jeg skulle kjøpe den i 2021. Bildekvaliteten var ikke så veldig bra på B6-serien om kilden ikke var top notch (tenk blu-ray/UHD-BD). Var mye støy i mørke scener. Allerede C7 hadde et stort steg opp i bildekvalitet.

Endret av MrMarbles
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (4 timer siden):

Jeg tviler egentlig på det, men hvem vet? Slik det pleier å være på service innenfor egentlig alt, er at et produkt har reservedeler. Når produktet har en defekt, så bestilles delen som er gått i stykker/må skiftes ut. Det er da ulike delenummer pr produkt. Dvs. det er forskjellige deler på B6/C7/C8/C9 etc. Så delenummeret for OLED-panel på B6 vil være et annet delenummer enn det man finner på C1. Dette fordi LG har oppdatert OLED panelene hvert eneste år.

Så det høres veldig lite plausibelt ut at man får et panel fra 2021 (typ det man finner i A1/C1). MEN, det er jo mulig om alle tilkoblingene er like. Er vel noe man kan sjekke via servicemenyen. Kan jo også be om dokumentasjon fra denne påstanden, så kan man evt. ta en telefon til serviceverkstedet som reparerte den og høre om dette stemmer.

Edit: En B6 65" måtte være veeeeldig rimelig for at jeg skulle kjøpe den i 2021. Bildekvaliteten var ikke så veldig bra på B6-serien om kilden ikke var top notch (tenk blu-ray/UHD-BD). Var mye støy i mørke scener. Allerede C7 hadde et stort steg opp i bildekvalitet.

Takk for bra info! Han skal ha 10000 kr for den. Har en Q77T og Q80T fra før av, så da tror jeg at jeg dropper jeg det.

Lenke til kommentar

De fleste trekker fram kontrasten på OLED så mye at de glemmer problemene med resten av teknologien. Personlig er jeg godt fornøyd med sidebelyst LCD med local dimming. En merker jo at kontrasten kunne vært bedre i tilnærmet svarte scener, men disse skjer så sjeldent at jeg synes fordelene med LCD oppveier for ulempene med OLED. Kontrasten var et mye mer større og irriterende problem for flere år siden. Uansett bør man passe på at skjermen ER svart når den får svartsignal. Ikke alle skjermer er kalibrert riktig der. Samme problemet gjelder for OLED også selv om de naturlig ser mer svart ut selv om de ikke får et helt svart signal.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...