Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe til PC? (wishlist på Steam)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger råd til et spill å kjøpe. Ønskelisten min på Steam er slik:

The Forgotten City
Detroit: Become Human
Sekio: Shadows Die Twice
Hades
A Plague Tale: Innocence
Spiritfarer
Disco Elysium

Er det ett spill som utmerker seg her, som jeg bare MÅ spille? De siste spillene jeg kjøpte og likte var Days Gone og Control. Ikke terningkast 6 noen av de, men bra, solide spill begge to.

 

Endret av KarvaBlad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Serpentbane skrev (4 minutter siden):

Hvis du ikke er låst til Steam. 

A Plague Tale: Innocence tror jeg er inkludert på Gamepass for PC. For prisen av dette spillet får du sikkert fire måneder med Gamepass Ultimate, og hundrevis av spill. 

Kan du forklare meg hva Gamepass er? Jeg har ikke noen konsoller, FYI.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 minutter siden):

https://www.xbox.com/nb-NO/xbox-game-pass/pc-games?xr=shellnav

Kort forklart er det et abonnement for spill. Du betaler en månedlig sum også får du tilgang til hundrevis av spill. Den første måneden koster deg 10kr og du kan avslutte abonnementet når du vil.

Skjønner. Etter hva jeg har googlet meg frem til, så er det $15/mnd etter det. Ikke megadyrt, men jeg orker ikke enda en abo-tjeneste. Liker å eie spillene til evig tid og bestemme 100% hva jeg vil spille. Jeg syns abonemment-tjenester låser deg til hva inneholdsleverandøren til enhver tid syns er bra. Jeg har slutta med Netflix, de har jo 90% søppel. Abonnementet bare skurer og går, og jeg brukte det faktisk svært lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel 99kr pr mnd. Det er jo en grei deal om man spiller mye forskjellig. For min egen del så spiller jeg så få spill at det blir billigere å bare kjøpe de.

Jeg ordnet Gamepass for en tid tilbake til 10kr og fikk testet ut Sea of Thieves. Er glad jeg tok det på Gamepass istedenfor å kjøpe det til fullpris, for det var en nitrist opplevelse.

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (1 time siden):

Skjønner. Etter hva jeg har googlet meg frem til, så er det $15/mnd etter det. Ikke megadyrt, men jeg orker ikke enda en abo-tjeneste. Liker å eie spillene til evig tid og bestemme 100% hva jeg vil spille. Jeg syns abonemment-tjenester låser deg til hva inneholdsleverandøren til enhver tid syns er bra. Jeg har slutta med Netflix, de har jo 90% søppel. Abonnementet bare skurer og går, og jeg brukte det faktisk svært lite.

Tja, du eier spillene på Steam bare så lenge steam eksisterer. Og det er ikke nødvendigvis automatikk i at de kan kjøres på fremtidig maskinvare. 

For min del er det litt av samme argumentasjon som kom med Netflix. Jeg sa det til og med selv. 

Men, kjøper du to eller tre av spillene som finnes på tjenesten i løpet av et år, så lønner det seg. Og alle spill fra MS sine studio slippes på dag en. Du får også EA play spill, pluss flere 3. Part. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Oppdatering:

Jeg kjøpte Detroit: Become Human. Men det var et bomkjøp, fordi det hakka og lugga så fælt i FPSen. En dårlig port fra Playstation til PC. Jeg har et ganske bra grafikkort som heter RTX 2070 Super, med dette spillet må være dårlig programmert. Mange som hadde samme problemet, så jeg på nettet. Jeg fant en workaround på et forum, men jeg gidder ikke bruke tid på å fikse slikt lenger. Fikk det refundert sporenstreks av Steam.

Kjøpte Hades i stedet, og det er gøy! Veldig likt Diablo, men du har bare én "klasse" men mange ulike våpen og abilities. Veldig syklisk, man dør hele tiden, men det er en del av narrativet. Gøy spill.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...