Gå til innhold

Wacom Tegneplate


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe en Wacom tegneplate og koble den opp mot min bærbare Samsung Tab A med Android. Er dette lurt? Fungerer det teknisk og praktisk? Er Wacom et godt alternativ?

Hva så med software etterpå? Det står følgende hos Elkjøp:

"Når du har koblet tegnebrettet til enheten din, og fullført registreringen, kan du velge følgende programvareverktøy for nedlasting (betalt abonnement kreves):
- Illustration: Corel Painter Essentials 6
- Photo Editing: Corel AfterShot 3
- Comic design: Clip Studio Paint Pro

Hvilket burde jeg velge som nybegynner? Jeg må vel passe på at jeg kjøper en digital lisens som gjør at jeg kan installere tegne-programmet på Android-OSet til Taben?

Andre forslag?

Takk:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdaget et problem. Det er bare enkelte mobiler/nettbrett som støttes:

Making Your Wacom Intuos Mobile. Introducing Android Compatibility. - Wacom Americas Blog

Og i tillegg så må en ha et OTG adapter. Wacom har en liste med "approved" OTG adapters på siden jeg linket til.

En tredje ting er at de tre programmene de nevner er for pc/mac. Det er andre programmer som er aktuelle for Android. De nevner appene AutoDesk Sketchbook, ibisPaint, MediBang Paint og Bamboo Paper.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (2 minutter siden):

Har oppdaget et problem. Det er bare enkelte mobiler/nettbrett som støttes:

Making Your Wacom Intuos Mobile. Introducing Android Compatibility. - Wacom Americas Blog

Og i tillegg så må en ha et OTG adapter. Wacom har en liste med "approved" OTG adapters på siden jeg linket til.

En tredje ting er at de tre programmene de nevner er for pc/mac. Det er andre programmer som er aktuelle for Android. De nevner appene AutoDesk Sketchbook, ibisPaint, MediBang Paint og Bamboo Paper.

Du er veldig snill som hjelper meg. Tusen takk:-). Skal sjekke opp dette.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 minutt siden):

Et alternativ er vel å tegne med en stylus rett på nettbrettet.

Ja, jeg sjekker ut dette nå. Ser ut som det er mulig å bruke S pen direkte på Tab A.

Problmet er at datteren har sett at man kan endre bilder på TikTok, så hvis Tab A + Stylus ikke har denne m uligheten, så blir hun kanskje skuffet.

Det er en jungel av muligheter og kanskje begrensninger. Takk for at du fikk meg vekk fra Wacom - det var antagelig et feilskjær

Lenke til kommentar

AccuPoint Active Stylus

The AccuPoint Active Stylus does NOT require any form of pairing to your Galaxy Tab A 10.1 2019 Wi-Fi! ... Simply touch the ULTRA-ACCURATE 2mm pen tip to your Galaxy Tab A 10.1 2019 Wi-Fi touchscreen with the same pressure you would use with pen and paper. Draw, write, tap and swipe for UP TO 12 HOURS!

https://www.amazon.com/BoxWave-Samsung-Galaxy-AccuPoint-Electronic/dp/B07PGLKXM7

Kanskje dette er den enkle og billige løsningen. Heller investere i et godt tegneprogram

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på Samsung nettbrett og det ser ut til at det er enkelte modeller som støtter s-pen stylus. F.eks Galaxy Tab S6 Lite med medfølgende stylus: Best pris på Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 SM-P610 64GB Nettbrett - Sammenlign priser hos Prisjakt

Samsung s-pen bruker teknologi fra Wacom der skjermen har en spesiell sensor.

Tror dette er et av de rimeligste gode alternativene med active stylus.

Ellers så finnes det styluser med bluetooth.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

Jeg har sett litt på Samsung nettbrett og det ser ut til at det er enkelte modeller som støtter s-pen stylus. F.eks Galaxy Tab S6 Lite med medfølgende stylus: Best pris på Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 SM-P610 64GB Nettbrett - Sammenlign priser hos Prisjakt

Samsung s-pen bruker teknologi fra Wacom der skjermen har en spesiell sensor.

Tror dette er et av de rimeligste gode alternativene med active stylus.

Ellers så finnes det styluser med bluetooth.

Da blir det den! Takk:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...