Gå til innhold

Er oljekutt effektiv klimapolitikk?


Anbefalte innlegg

Ketill Jacobsen skrev (På 24.8.2021 den 0.39):

Hvis en ser på Flaring og Extraction som er relevant her, så er Saudi Arabia oppgitt med 9 kg CO2 per boe og Norge 8 per boe (barrels of oil). Så hos Rystad kommer Norge litt bedre ut,

Så hvorfor glemte du det så fort? Du har nettopp gjentatt i en annen tråd at Saudi Arabia har mindre utslipp som om det er et faktum.

Ellers har nettopp mdg innrømmet at de har lurt oss hele tiden. De visste likevel at fjerning av leterefusjoner bare ville flytte leting over til selskaper i skatteposisjon. Hvordan liker du å bli rundlurt?

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/L56XL1/omtaler-oljeskatten-som-en-seier-beskyldes-for-klimabloeff

Endret av Del
Typo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Del skrev (10 minutter siden):

Så hvorfor glemte du det så fort? Du har nettopp gjentatt i en annen tråd at Saudi Arabia har mindre utslipp som om det er et faktum.

Ellers har nettopp mdg innrømmet at de har lurt oss hele tiden. De visste likevel at fjerning av leterefusjoner bare ville flytte leting over til selskaper i skatteposisjon. Hvordan liker du å bli rundlurt?

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/L56XL1/omtaler-oljeskatten-som-en-seier-beskyldes-for-klimabloeff

Jeg kommenterte ditt innspill med de tall de viser og er såpass hederlig at jeg forholder meg til disse tallene og gir uttrykk for det. En langt større undersøkelse og trolig mer seriøs undersøkelse, har vist at Saudi Arabia har lavere utslipp, og da holder jeg meg til det!

Lenke til kommentar

Rystad hadde opplagt tilgang på tallene fra IOGP. Jeg har vist deg at din egen kilde fra Stanford forklarer at IOGP tallene undervurderer utslipp kraftig. Likevel blåholder du på at de gamle IOGP tallene er de eneste riktige, og gjentar det i tråder etter at du har blitt framlagt ny informasjon.

 

Fascinerende.

Endret av Del
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...