Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

(Løst)Pioneer spiller lagrer ikke innstillinger


TheKims

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har montert en Pioneer spiller i en 97 modell Toyota Corolla. Når jeg først koblet til alle kablene (rød på rød, gul på gul og sort på sort)så var det ingen liv i spilleren. Jeg tok da og koblet i hop rød og gul og spilleren kommer på når jeg har vridd om tenningen, men så fort jeg skrur av bilen så slår spilleren seg av og alle innstillinger er tilbake på default.

Jeg har prøvd å bytte om på rød og gul også men ingen liv da heller, så nå skjønner jeg ikke hva det kan være jeg har gjort feil.

Noen kloke hoder som har noen ide?

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
j-- skrev (2 timer siden):

Spilleren skal ha konstant 12V spenning, selv når bilen er av. Det er feil, den mister 12V når du skrur av bilen din.

Kanskje spilleren da kun går på styrestrøm siden det fungerer når gul og rød er koblet sammen? Jeg får sjekke i morgen om det kan være noe sikringer som er gåen, for det var ikke liv i original spilleren i det hele tatt.

Mechablast skrev (2 timer siden):

Som j-- sier så må du ha en ledning med konstant 12v, i stedet for å koble på kjangs så vil jeg anbefale et multimeter for å finne ut hva som er -, + fra batteri, + fra tenningslås

Evt kan du dra ledning fra batteri, da må en huske på sikring

I alle andre biler jeg har hatt så er Rød +, Sort - og Gul styrestrøm. Det er vel standard i alle biler?

Jeg har tenkt i mange år at et multimeter hadde vært kjekt å ha, men så var det å huske å kjøpe en da 😛

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...