Gå til innhold

Tven svikter meg..


Anbefalte innlegg

Hei

Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver.

Hva er grunnen til at når jeg ser fks på nrk, så ser jeg teksten fra tv3 i bakgrunnen liksom, sånn langt langt borte, teksten på en annen kannal kommer sakte bortover skjermen og slikt. Er akkurat som kannalen legger seg oppå kannalen..

 

:ermm:

 

Vet ikke om noen skjønte det jeg men.. :blush:

 

Tven

Endret av notarget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Litt vanskelig å forklare, men jeg prøver.

Hva er grunnen til at når jeg ser fks på nrk, så ser jeg teksten fra tv3 i bakgrunnen liksom, sånn langt langt borte, teksten på en annen kannal kommer sakte bortover skjermen og slikt. Er akkurat som kannalen legger seg oppå kannalen..

 

:ermm:

 

Vet ikke om noen skjønte det jeg men.. :blush:

 

Tven

Hva så? Tv'er hører ikke til under "annet om hardware" til pc.

 

btw, det kan virke som bildet har fryst seg. Prøv å koble fra alt, ta ut kontakt, la den hvile, og prøve igjen.

Lenke til kommentar

Som jeg allerede har nevnt, det er mest sannsynlig at dette er crossfeed i SCART kabel. Dette kommer av at SCART kabel sender signal (kompositt) begge veier samtidig, men ikke nødvendigvis samme signal. Når man så bruker den billigste kabelen man har funnet hos Elkjøp/Ekspert så blir det problemer. Har selv fikset problemet ved å koble vekk de pinnene jeg ikke brukte, men det beste er å investere i en skikkelig kvaliteskabel.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...