Gå til innhold

Line in: Ingen lyd


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kan prøve å høre om noen har peiling hva som kan være feil her. Det er altså innspilling der ikke er
 lydsignal på, selv om alt ser ut til å være som det skal. Viser at det er koblet til innlinje eller mikrofon, men nå er der ingen lydsignal.
Det er ledning fra forsterker (rec out) til pc. Får signal på en annen pc, så forbindelsen er ok.

Det har vært sånn:
Det er stasjonær PC fra 2012(selvbygg). Hadde opprinnelig Win 7.
Har oppgradert til Win 10 senere, fungerte etter det også.
Skiftet senere ny SSD disk, og  installerte windows 10 på nytt, og alt fungerte. Avspilling av lyd fungerer normalt. Men har ikke prøvd innspilling igjen før nå etter det, og da er der ikke lydsignal.

Får beskjed at den beste driveren alt er innstallert, men finner ikke noen driver som kan innstalleres manuelt heller. 

Bilde:
 

Spoiler

lydet.thumb.jpg.be46cfa649b91d32f12305ac62e4e3dc.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tannpust skrev (15 minutter siden):

Ville prøvd å avinstallere lyddriverne dine og ta en omstart. Så lenge du er tilkoblet internett (og har Win10) vil den automatisk laste ned nye lyddrivere og forhåpentligvis fikse problemet.

Skal prøve det. Gjør du det ved å klikke "avinstaller enhet" da, eller gjør man det et annet sted?

lyd2.jpg.695e3803b89d290b983c1fac3667104b.jpg

Lenke til kommentar
Dubious skrev (21 minutter siden):

Deaktiver de andre inngangene.
Selv om en inngang står som default, så kan det være en som overstyrer.

Deaktiverte alt annet. Det løste ikke noe, men da kom plutselig er meldig gjennom  Audiograbber.

lyd3.jpg.6420874f207c0924c736b27f33d81b45.jpg

Har den installert og åpner den og Audiacity for å se om der er noe liv.
Men kan ikke se noe annet program som bruker lydkortet.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk kjøpt et USB et lydkort med line-in. Trodde ikke det fungerte heller, når jeg plugget det i forskjellige USB innganger på bakpanelet. Akkurat samme problem da. Det viste at det var tilkoblet riktig, men ingen signaler og lyd.


Men da jeg plugget det i noen innganger oppå toppen i front virket det, så da ble det iallefall en løsning.
Merkelige greier. Klarer ikke la vær å lure på hva som gjør det der. Andre ting fungerer feks normalt når jeg kobler med USB i bakpanelet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...