Gå til innhold

Hvor mye koster xbox one reparasjon?


Anbefalte innlegg

Har en xbox one som jeg kjøpte i 2015, fikk vite at garantien gikk ut i 2020. La den vekk i ett par måneder og da jeg tok den fram igjen skrudde den seg ikke på igjen. Leste litt på nett og kom fram til konklusjonen at det mest sannsynlig er en "ribbon cable" som enten er ødelagt eller frakoblet "motherboardet" til xboxen. Om jeg sender denne inn til rep hvor mye vil det da koste i og med at det mest sannsynlig er en relativ enkel reparasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maddog68 skrev (4 minutter siden):

Ja, det høres fornuftig ut. Men får jeg overført gamle spill til den nye Xbox-en da? For jeg gidder ikke begynne på nytt i alle spillene 😕

Så lenge du har aktivert skylagring vil du kunne fortsette nøyaktig som før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er man litt erfaren er det verdt å se på det selv, men ellers risikerer man at verdien på xboxen til noen andre som kan reparere den eller ønsker å bruke den som delemaskin går ned fordi noe blir mer ødelagt. Ikke det at du risikerer å bli electrocuted sånn som i første Xbox, men greit å vurdere om det er verdt det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

Er man litt erfaren er det verdt å se på det selv, men ellers risikerer man at verdien på xboxen til noen andre som kan reparere den eller ønsker å bruke den som delemaskin går ned fordi noe blir mer ødelagt. Ikke det at du risikerer å bli electrocuted sånn som i første Xbox, men greit å vurdere om det er verdt det.

På de orginale Xbox One er det vel kun strømforsyninga og kansje disk drevet som har litt verdi. Ødelegger ikke disse med å prøve å fikse en kabel.

Lenke til kommentar

Har sluttet å råde folk til å alltid reparere selv da jeg har sett hvor mye rart folk kan gjøre basert på det. Det er ikke alltid de har ditt kunnskapsnivå som man ofte legger til grunn når man råder folk til å fikse selv.

TS må selv vurdere risk/reward, og sånn han forklarer det er risken minst ved å bare kjøpe nytt og selge den defekte gitt at han får lastet ned sine savegames.

Lenke til kommentar
Maddog68 skrev (På 2.7.2021 den 22.48):

Takk for mange gode tips, jeg har åpnet Xbox-en og det var bare en kabel som var frakoblet framsiden av Xbox-en. Jeg fikk den på og den fungerer like bra som før :)

Fordelen med Xbox og Xbox Live tjenestene er skylagring, gikk selv fra One X til Series X, alle spillene kan jeg fortsette der jeg slapp på One Xen. Noen støtter til og med på kryss av platformer til PC og Xbox Cloud Gaming om man har det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...