qualbeen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Huffe skrev (7 timer siden): Må skatte av kundeutbyttet også. Det må man! Så det beste er jo lave priser i stedet. Enklere å sammenligne, blir det også! Samtidig; mange banker velger noe annet; de har store utbytter, som de dytter i egne lommer og utbytte til investorer. Jeg forstår at folk derfor lar seg lokke av banker og forsikringer m.m., som opererer med kundeutbytte. Det klinger nok bedre enn tradisjonelt utbytte til investorer for mannen i gata. 😉
Herr Brun Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Huffe skrev (10 timer siden): Må skatte av kundeutbyttet også. Ja, men du får mindre skattefradrag om du har lavere låne rente/må skatte mer av høyere innskuddsrente. Så for bankprodukter så er skatteplikten for kundeutbyttet irrelevant.
Jarmo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg må følge med litt her og, 5 års rentebinding på 1,99% utgår i februar 2026. Banken min her har dårlig rente på bustadlån. Bla. 50,- pr. mnd. gebyr osv. Belåningsgrad ca. 30% av taksten og relativ kort nedbetalingstid. Mye info her : https://www.finansportalen.no/bank/ Endret 3 timer siden av Jarmo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå