Gå til innhold

Hvilken lønn som konsulent i kommune?


SheldonC

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å søke på en konsulent stilling i kommunen hvor det står «Relevant utdanning på bachelornivå er et ønske, men ikke et absolutt krav», men at de tilbyr lønn etter kvalifikasjoner. Selv har jeg mastergrad.
Hva kan jeg da forvente i startlønn som konsulent kommunen?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oversikten det lenkes til over her er to år gammel. Så lenge det ikke er snakk om Oslo kommune så finner du oppdatert (per 1.5.20201) oversikt hos KS.

Til og med 31.3.2021 var konsulent en stilling som både kunne ha krav om utdanning og ikke. Fra og med 1.4.2021 er konsulent splittet opp i konsulent (stilling uten krav til utdanning, men avlønnes tilsvarende fagarbeiderstillinger (linje to i linket tabell: 363 700 - 460 000)) og stillingene spesialkonsulent og saksbehandler (stilling med krav om minimum 180 studiepoeng (linje fire i linket tabell: 423 500 - 523 100)).

Dersom det kun er ønskelig med høyere utdanning så kan du nok se langt etter avlønning etter mastergrad. Mest sannsynlig vil du få tilbud om stilling spesialkonsulent eller saksbehandler med garantilønn deretter. Men garantilønn sier bare noe om hva du minimum kan få. Kommunen står fritt til å gi deg mer om de vil, så det kan godt være det er rom for å forhandle seg frem til høyere lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...