Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lovlig for et norsk selskap å kun tilby kundeservice på engelsk? (Norwegian.no)


Gjest c5d43...907

Anbefalte innlegg

Gjest c5d43...907

Som en del kanskje kjenner til har flyselskapet Norwegian antagelig norges dårligste kundeservice. En ting er at kundebehandlerene i praksis er like hjelpsom som en robot, men de tilbyr verken Chat eller E-post som måter å kontakte de på.

Eneste måte å kontakte Norwegian på er telefon, som selvsagt tar en evighet å komme gjennom på.

Der fikk jeg først beskjed om at jeg fikk ikke kontakte de med mindre flighten det gjelder er mindre enn 3 dager til. De bad meg i praksis legge på.

Deretter får jeg beskjed om at kundeservicen kun er tilgjengelig på engelsk.

Dette er ikke en midlertidig greie, dette var tilfelle sist jeg ringte norwegian også.

Er det virkelig lovlig å operere et norsk selskap uten kundeservice på norsk? For meg er det ikke noe problem, men jeg antar jo at ikke alle er like flink i engelsk...

Og hva med hørselshemmede, er det lovlig å kun tilby kundeservice på telefon?

Anonymous poster hash: c5d43...907

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Dominos straffes for å ha en app som ikke fungerer bra for blinde så kan det vel umulig være lov for Norwegian å kun tilby kundeservice på Engelsk (men snakk om toppen av ironi at et selskap som heter Norwegian ikke forstår Norwegian). Når det er sagt, er du sikker på at du har kontaktet rett kundeservice? Norwegian er ikke bare Norwegian, de har flere selskaper og flere flysertifikater, og på nettsidene deres så nevner de nettopp chat som en av måtene man kan kontakte de (dog, idag er det lørdag og chatten er stengt). Uansett hvor mye jeg liker kritikk av Norwegian så stinker dette av brukerfeil..

Lenke til kommentar
Gjest c5d43...907

Ikke snakk om brukerfeil her... Se selv:

https://www.norwegian.no/hjelp-og-kontakt/

Trykk på Bestillinger eller generelle forespørsler. 

Telefonnummeret er norsk, men det står til og med på nett at servicen er på engelsk. 

En amerikaner svarte etter 30 min venting. 

 

Chatten de tilbyr er bare en robot. Det var en gang i tiden mennesker på chatten, men de svarte bare at du måtte ringe, så skjønner godt at de byttet til en robot. 

Anonymous poster hash: c5d43...907

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...