Gå til innhold

Hvordan få 4K F1 eller CL på Viaplay?


Anbefalte innlegg

Ifølge Viaplay viser de Formel 1 og Champions League i 4K, men hvordan får man benyttet seg av dette?
Supportsidene deres sier at man ikke kan få 4K via app installert på TV.

Jeg har installert Viaplay på Apple-TV 4K og ser fortsatt ingen bedring på F1 sendingene deres.
Ikke ser jeg noen valg for å bytte mellom 720p og 2160p heller.
Apple-TV er koblet til kablet internett (750/500) og koblet direkte i TV.
Lyden går til forsterker via HDMI kabel (ARC).
Kvaliteten ser ut til å være den samme som med appen direkte på TV.
For å utelukke at en gammel HDMI kabel kunne spille noen rolle så kjøpte jeg en ny HDMI 2.1 kabel,
denne skulle støtte hdcp 2.2 og opp til 8K oppløsning.

Endret av FB.934880505
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en separat sending på Viaplay, så man må velge riktig. Ikke helt sikker på hvordan det ser ut i AppleTV-appen, men var relativt enkel å finne på Viaplay.no:

image.thumb.png.dad5b4b89a0ae1766e9d955dfa252034.png

Mistenker at 4K-versjonen ikke blir like "annonsert" som den vanlige HD-versjonen av sendingen.

Lenke til kommentar

Det ser annerledes ut på Apple-TV ja, jeg finner ikke noen Ultra HD stream via nettsiden på pc.
Ifølge nettsiden deres må du ha HDMI kabel som støtter HDCP 2.2 på pc sånn jeg tolker det.
Begge mine pc-skjermer bruker DP. Ikke at jeg kan skjønne hvordan dette skulle stoppe meg fra å se innholdet på listen.

Lenke til kommentar
6 hours ago, FB.934880505 said:

Det ser annerledes ut på Apple-TV ja, jeg finner ikke noen Ultra HD stream via nettsiden på pc.
Ifølge nettsiden deres må du ha HDMI kabel som støtter HDCP 2.2 på pc sånn jeg tolker det.
Begge mine pc-skjermer bruker DP. Ikke at jeg kan skjønne hvordan dette skulle stoppe meg fra å se innholdet på listen.

UHD-sendingen er tydelig merket med dette i tittelen. JEg fant denne sendingen enkelt i sendeoversikten på PC.

Egentlig er det ikke noe som heter at en HDMI-kabel skal støtte HDCP 2.2. Det er avspillingsenhet, f.eks. pc eller AppleTV, samt skjerm/tv som må støtte HDCP 2.2. HDCP 2.2 kan også fungere over Displayport - sjekke spesifikasjonene for utstyret du bruker.

 

Lenke til kommentar
5 hours ago, mobile999 said:

I hvilken nettleser?

Godt poeng. Er en del tjenester som kun gir 4K i MS Edge pga. bedre DRM-støtte i den nettleseren. For en del streamingtjenester, har det jo også i en del tilfeller vært at Chrome eller Firefox har gitt 720p, men skulle man ha 1080p måtte man bruke IE/Edge. Usikker på om det fortsatt er situasjonen for bl.a. Netflix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...