Ansiktets fjes Skrevet 29. april 2021 Rapporter Del Skrevet 29. april 2021 Etter bytte av bremsebånd og hjulsylinder bak på min Peugeot Partner 4x4 2006 mod. har ABS-lampen startet å lyse. Det er også en vibrering i bremsepedalen (som om ABS-en er aktiv) når jeg bremser. Jeg har målt alle ABS-sensorene og det var lite avvik mellom dem, så jeg tror ikke de er problemet. Er det noen som har noen tips, eller andre gode ideer til hvorfor jeg har dette problemet? Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 29. april 2021 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2021 Jeg kan legge til at jeg søkte etter feil med en billig kina-OBD2 måler og fant ingen feil. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. april 2021 Rapporter Del Skrevet 29. april 2021 Sannsynligvis har du kommet borti noe når du har reparert. Sjekk at alt av kontakter sitter ordentlig på plass. Sjekk at abs-ringene ikke er fulle av skitt. Skal du finne feil på abs så må et diagnoseverktøy som du kan velge å søke på abs-systemet med. De billigste søker kun på motor regner jeg med. 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. april 2021 Rapporter Del Skrevet 29. april 2021 Når ABS`en begynner å kverne på den måten så er det sprekt ABS krans eller for stor avstand mellom sensor og krans. Gå over jobben du har gjort så finner du nok feilen. 1 Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 30. april 2021 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2021 Takk for gode svar begge to, Jeg var ikke i nærheten av kransen når jeg holdt på, jeg må vel demontere enda mer for å finne den (?) Har dere noen gode guider det er mulig å følge eller hvertfall se hva jeg må gjøre for å "grave frem" ABS-kransen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå