Gå til innhold

Sikker mobil­lader tilbake­kalles etter kort­slutning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (11 minutter siden):

Made in China er Made in China uansett hvem som setter logoen sin på produktet. 😛

Da er det vel ganske mange ting du kan levere tilbake hvis det er prinsippet😉

Jeg har truffet mange elektronikkprodusenter i Kina, og jeg har til gode å treffe en dum kinesisk ingeniør.

Men OEM-leverandører sitter langt unna markedet, så de lager ofte ting til en pris og en spesifikasjon, og de kan ikke nødvendigvis europeiske sikkerhetskrav. Så selskapet som bestiller må vite hva de driver med.

Personlig er min favorittmobillader fra... IKEA. rett og slett fordi de bestiller gigantiske kvanta og er eksperter på kravspesifikasjoner og tilbakekallingsprosedyrer, og de gjør mye for å ikke få dårlig PR. Og teardowns har vist at laderene deres er bra designet. 

Endret av Storebj0rn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Storebj0rn said:

Da er det vel ganske mange ting du kan levere tilbake hvis det er prinsippet😉

Jeg har truffet mange elektronikkprodusenter i Kina, og jeg har til gode å treffe en dum kinesisk ingeniør.

Men OEM-leverandører sitter langt unna markedet, så de lager ofte ting til en pris og en spesifikasjon, og de kan ikke nødvendigvis europeiske sikkerhetskrav. Så selskapet som bestiller må vite hva de driver med.

Personlig er min favorittmobillader fra... IKEA. rett og slett fordi de bestiller gigantiske kvanta og er eksperter på kravspesifikasjoner og tilbakekallingsprosedyrer, og de gjør mye for å ikke få dårlig PR. Og teardowns har vist at laderene deres er bra designet. 

Det er vel heller så enkelt at de er ganske smarte - de vet at de typisk kan komme unna med å ta snarveier både på design og komponentkvalitet - og det er eneste måten å få kapret kundene på, da de er avhengige av å kunne komme ned på et prisnivå med alle de andre som holder på på samme måte. Det jeg antar sedsberg sikter til er praksisen med at firmaer får logen sin trykket på eksisterende noname produkter på eksportmarkedet fra firmaer som tilbyr dette, uten å selv gjøre noen skikkelig verifikasjon av kvaliteten på produktet. Typisk finner man identisk utseende produkt på ali til en brøkdel av prisen. Produsenten kan til og med finne på å sende en kvalitetsutgave for å overbevise kunden - jeg har i hvertfall opplevd å motta bra først og så ubruklig kvalitet i bestilling nummer to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
chrisbt skrev (2 timer siden):

Typisk finner man identisk utseende produkt på ali til en brøkdel av prisen. Produsenten kan til og med finne på å sende en kvalitetsutgave for å overbevise kunden - jeg har i hvertfall opplevd å motta bra først og så ubruklig kvalitet i bestilling nummer to.

Bestillte 3 mobilladere fra Kina på ebay. 1 eksploderte. Dissekrerte de andre 2 og veldig overasket når alle 3 ladere hadde forskjellig innmat! De var kliss like utvendig med samme modellbetengelse etc. Kina works in mysterious ways.

Lenke til kommentar

Tja. Trådfri-pluggen deres (som kan brukes som tidsur med gateway eller annet smarthusopplegg vil jeg ikke putte i veggen. Tynne og feilstilte jordingspinner som nøyes inn mot lederen på støpselet når du plugger noe inn. Knekker også lett av. Hele dingsen kjennes også utrolig billig og skrøpelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...