Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Taktekker og mangelfull opprydding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oter skrev (10 timer siden):

og da vl endel falle i snøen,og da vil den vil ikke bare ligge på overflaten,den vil synke ned,og det var kanskje stillas rundt taket også,og da blir det mye basing i snøen,og da vil både spikere og annet avfall bli begravet i snøen

Poenget er ikkje at ein skal gå rundt i snøen og leite etter spiker å rydde opp etterpå, poenget er at ein skal så langt det er praktisk mulig unngå at avfall blir slengt rundt i eit stort område.
Med litt forsiktigheit så hadde det vært nok å renske takrenna samt å plukke litt spiker heilt inntil husveggen, det skal ikkje være nødvendig å rydde heile plenen eller oppkjørselen etterpå.

 

Det er nærliggande å tru at ettersom denne hytta har hatt "røff vegetasjon" og ikkje ein etablert plen i vanleg forstand så har dei som har gjort jobben vært uforsiktige og tenkt at alt som blir kasta ut i lyngen berre "forsvinn" og ikkje tenkt på at nokon skal rydde etterpå. Dei har antagelegvis ikkje tenkt på at folk og dyr vil gå rundt hytta, dei har nok berre sett at her skal det ikkje brukast plenklippar så då kan vi fint kaste spiker ut "i skogen" rundt hytta i staden for å samle opp spikaren.

Lenke til kommentar

Sist vi hadde snekkere på besøk i forbindelse med et større utbyggingsprosjekt diskuterte vi opprydding etter arbeid. Tror det sto om 15000 ekstra om de skulle ta med seg avfallet. Vi avtalte heller at de skulle legge alt i en haug utenfor så skulle jeg kjøre avfallet selv. Tror det kostet meg 1000kr å levere inn alt (ferdig sortert vel og merke).

Men vi fant mye spiker i oppkjørselen, og jeg er ikke helt sikker på at det ville vært mindre spiker om vi hadde avfallskjøring med i kontrakten. Så ungene fikk et par hundre kroner hver for å plukke spiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...