Gå til innhold

For god pris på 3070 PC?


Anbefalte innlegg

Bestilte denne (https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-omen-gt11-0427no-stasjonaer-pc/p-1119065/) fra Power her om dagen da prisen virker sjukt god ift til det man f.eks. ser kun skjermkortet går for på finn.no om dagen.

Begynner nå å lure på om det er noe jeg har oversett ved denne PCen, for prisen virker nesten for god til å være sann om man måler mot tilsvarende produkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer nok det, men husk at når man kjøper ferdig PC fra en av de "store" som HP Inc, Lenovo osv. så handler de ofte spesialtilpassede deler fra OEM.

Dette gjør de selvsagt for å presse prisen så langt ned som mulig og kan resultere i at man får komponenter som fungerer, men som er spesielt laget for å selges i en spesifikk modell. Et eksempel kan være hovedkort; jeg vet om tilfeller hvor hovedkortet som medfølger en ferdig PC kun kommer med 1 stk x16 PCIe spor, 1 SATA port og til nøds 1 M.2 slot. Dette gjør en fremtidig oppgradering vanskelig, men vil selvsagt fungere med fabrikkspec.

Dette begrenser seg ikke kun til interne komponenter, ofte er det som allerede nevnt, begrenset med kjøling i disse maskinene fordi det er stort fokus på det ytre for å gjøre maskinen attraktiv til et publikum som ikke er entusiaster (for det meste).

Når det er sagt så ser dette ut som en grei deal uten at jeg har dyptgående kjennskap til akkurat denne maskinen.

Et annet punkt å tenke på er at det ikke fungerer å sammenligne prisen på en komponent som selges løst med tilsvarende komponent som selges som en del av et ferdigbygd system da de store aktørene handler i bulk og får dermed mye bedre priser enn den vanlige mannen i gata ved kjøp av enkeltkomponenter.

Linus Tech Tips på YT har kjørt tester på ferdigbygde spill-PCer en stund nå, de er morsomme og informative om du ikke allerede har sett de så kan de anbefales.

 

Endret av Radford
Skrivefeil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...