Gå til innhold

GF2 ~ kontra ~ GF4 (ti korta)


eln

Anbefalte innlegg

er det meget store forskjeller i absolutt alle spill ved ett bytte fra GF2 GTS 64ddr til GF4 ti4600 2,8ns? vet jo såklart at dette er en mye freshere teknologi enn gf2 kortet men en kompis fikk ikke akkurat inponerende scores i 3dmarks03 med sitt gf4 ti4600 :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det vil jeg si .. altså jeg bruker det kortet i siggen ..og det holder akkurat til dagens spill som er for øyblikket.

 

need for speed U...

 

Halo..

 

osv.. men til sommern så bytter jeg kort.. da blir det GF4 kontra GF5

 

akkurat som du post så GF4ti er ganske bra serie vil jeg si

Lenke til kommentar
er det meget store forskjeller i absolutt alle spill ved ett bytte fra GF2 GTS 64ddr til GF4 ti4600 2,8ns? vet jo såklart at dette er en mye freshere teknologi enn gf2 kortet men en kompis fikk ikke akkurat inponerende scores i 3dmarks03 med sitt gf4 ti4600 :dontgetit:

GF4ti4600 serien var det raskeste kortet på dX8.1 baserte applikasjoner når det kom ut, og det er ett kongekort til alle spill som støttes av dX8.1. Det vil og gi deg ganske mye poeng i 3dmark01.

 

I 3DMark03 derimot som er en grafikktest av dX9 kort, vil dette kortet slite en del siden det ikke har den innebygde HW støtten som kreves for å kunne yte fullt i programmet.

Lenke til kommentar
ok, dx9 er ikke akkurat det jeg trenger støtte for for øyeblikket. hvor mye er ett brukt gf4 ti4600 kort verd da? (sånn ca)

Hvis du tenker på å kjøpe det som er lista opp på bruktmarkedet litt nede på siden her, så er det absolutt verdt de 700 han skal ha for det. Det er mye grafikkkort for pengene, når man tenker på at da det kom kosta det over 3000..

Lenke til kommentar
Det er mye grafikkkort for pengene, når man tenker på at da det kom kosta det over 3000..

Har jo ikke noe å si hva kortet kostet da det kom ut... Men 700 kroner er vel ikke så ille pris. Solgte mitt Ti4200 for 800 til en kompis i februar, og det var billig da.

 

Edit: Kan jo legge til at jeg har hadde GF2 Pro før jeg fikk GF4-kortet, og forskjellen var absolutt verdt pengene.

Endret av RikkyRally
Lenke til kommentar
Det er mye grafikkkort for pengene, når man tenker på at da det kom kosta det over 3000..

Har jo ikke noe å si hva kortet kostet da det kom ut... Men 700 kroner er vel ikke så ille pris. Solgte mitt Ti4200 for 800 til en kompis i februar, og det var billig da.

 

Edit: Kan jo legge til at jeg har hadde GF2 Pro før jeg fikk GF4-kortet, og forskjellen var absolutt verdt pengene.

Argh! misforstå litt mere da... nevnte ikke nypris for å si at 700 var en bra pris, men at det var ett bra kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

tru det eller ei, men du kan faktisk kjøre alle spill idag på et radeon 7000 kort. Laveste instillinger over hele linja selvfølgelig, men det går. Ble imponert at NFSU U. gikk bra hos en kompis som hadde r-7000

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

ja jeg vil si at dette da er et bra kjøp siden jeg har gjort så si det samme. hadde Gainward GF2 ti/500 før og dette fikk jeg da 5500 poeng i på 3dmark. og jeg kjøpte da et kort inne på komplett.no sine demovarer og fikk da en ASUS GF4ti4600 og har dette enda(kjøpte dette kortet i høst) og har nå score på ca 10000 poeng. og dette holder til de fleste spill. har ingen planer i å bytte før Half-Life 2 kommer ut. for da kommer det nye serier med skjermkort.

Lenke til kommentar

Hadde selv ett GF2 før jeg byttet til GF4.

Ble en vesentlig ytelses forbedring kan man trygt si.

Jeg ville gått for ett GF4 (5-800 kr), og heller vente med å kjøpe f.eks GF5 eller liknende til ATI / Nvidia kommer med en ny serie grafikk kort.

 

Økonomisk sett er det bedre å ha det nest beste skjermkortet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...