Gå til innhold

Rettssaken etter hydrogen­eksplosjonen er avlyst [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
53 minutes ago, Hanhijnn said:

Veldig synd. Men det er vel politisk bestemt.

Det er en temmelig drøy beskyldning. Du påstår i praksis at rettsvesenet ikke overholder sin uavhengighet. Dette bør du kunne begrunne nærere siden du i praksis kommer med beskyldninger om kriminell virksomhet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (2 timer siden):

Det er en temmelig drøy beskyldning. Du påstår i praksis at rettsvesenet ikke overholder sin uavhengighet. Dette bør du kunne begrunne nærere siden du i praksis kommer med beskyldninger om kriminell virksomhet.

Du kan kalle det hva du vil, men jeg kaller det for mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
2 hours ago, sverreb said:

Det er en temmelig drøy beskyldning. Du påstår i praksis at rettsvesenet ikke overholder sin uavhengighet. Dette bør du kunne begrunne nærere siden du i praksis kommer med beskyldninger om kriminell virksomhet.

Jeg tror flere tenker de tankene rundt Eirik Jensen saken, men det er nå så.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi blander to forhold her.

1.

Sivil tvistesak mellom NEL og Forsikringsselskapet IF.

Uteomrettslige løsninger er tillatt og ikke uvanlig uten nødvendigvis fornuftig..

2

Straffesaken mellom Påtalemyndigheten og NEL med forelegg om foretaksbot på tilsammen NOK 25 MIl er imidler tid en annen sak bokstavelig talt.

Dette er et strafferetslig forhold og boten må enten vedtas og betales eller så må partene møtes i retten.

Dette er en prosess etter strafferettsloven. en rettsavgjørelse vil følgelig bli l basert på både Politiets Etterforskning og NEL innspill i åpen rett. .

En rettsavgjørelse her vil være prinsippielt viktig og ville kunne bidrag til å skape presedens når det gjelder samfunnets eksponering for eksplosive og brennbare stoffer i transport bruk..

Saken har interesante aspekter og hadde vært grei å få strafferettsøig belyst siden Vedtak av Foretsaksbot baseres kun på resultater fra Politiets Etterforsknng.

Denne offentliggjøres ikke , men man kan søke om Offentlig innsyn hos Politidet i angjeldende område..

Jeg har søkt , men venter fortsatt på svar.

Saken har stor prnisippiell, politsk og industriell interesse og viktighet .

Jeg oppfordrer alle interesserte i å sende inn en søknad om innsyn av hensyn til krav til offentlighet, sikkerhet og samfunns sikkerhet for transport sektoren til lands og vanns..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...