Gå til innhold

Desperat: Telefonen er opptatt når jeg blir ringt opp


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
zanta skrev (På 13.3.2021 den 15.59):

Har opplevd dette én gang selv, da hadde jeg abonnement fra ice. Har iPhXR, ble oppringt av en med iPh8 og Telia. Hos meg ringte det en gang, så ble det stille. Vedkommende fikk melding om at telefonen var slått av eller utenfor dekning. Vedkommende har ringt meg mange ganger både før og etter uten problemer, men jeg hadde Telenor før ice, og har byttet til skymobil (Telenors nett) nå. Har ikke opplevd dette med andre enn ice. Kan det ha noe med kombinasjonen av operatører å gjøre? Skjer dette hos deg dersom den som ringer har Talkmore (eller annen operatør som bruker Telenor)?

Jeg kan ikke se at dette har sammenheng med iMsg, det er en ren meldingstjeneste som ikke har noe (?) med telefonbruk å gjøre. Kan det ha med WiFi-tale eller 4G-tale å gjøre, eller kobles dette inn først når samtalen er etablert over GSM?

Kunder hos ICE kan oppleve dette hele tiden, dvs. at når noen forsøker ringe til noen med ICE-abonnement får man beskjed om at telefonen er avslått. Dette har vært et problem i alle år, og har trolig noe med at telefonen skifter mellom ICE eget nett og Telia. ICE sitt nett blir bare bedre og bedre, og mange er aldri utenfor dekningsområdet deres, og de vil heller aldri oppleve problemet. Dette er min teori, da jeg har vært plaget med dette tidligere når jeg var kunde hos ICE. Dekningensindikatoren på ICE-telefonen viser god dekning men får likevel ingen forbindelse.

Et annet problem jeg har opplevd er at når 4G-tale er påslått på min eldre mobil som egentlig ikke støtter 4G-tale i Telenors nett men som gjør det likevel, ikke vil opprette forbindelse om noen ringer fra ICE sitt nett med sin iPhone. Telefonen ringer men linjen er død og jeg må alltid ringe tilbake. Dette skjer hele tiden og er ikke sporadisk. Om jeg skrur av 4G-tale kommer samtalene igjennom. Når jeg benytter en nyere telefon som offentlig støtter 4G-tale oppleves ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...