Gå til innhold

svchost.exe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg
Skrevet (endret)

scvhost en er samleprosess for mange småprosesser. Det ligger altså mange småprogram/drivere som kjøres som tråder i denne prosessen. Dette er i grunn ganske smart, så slipper vi å se 'ørten' ting som ligger og kjører på listen i taskmanager.

Jeg har forøvrig også 5 stykker her i WinXP.

Endret av Slettet-rXRozPkg
Skrevet (endret)

tror ikke du trenger å beskymre deg med 5 svchost.exe-filer kjørende, virker som om det er normalt. Finner du derimot en SVCHOST.EXE (altså skrevet med store bokstaver), er det på tide å ta en virus-scan, evt. kjøre ad-aware og spybot m.m

Endret av ridgea
Skrevet
Jeg tror jeg har lest at du ikke skal ha mer enn 4 slike prosesser. Er det flere, så er det noe b0gus som ligger og sniffer.

Puuh. Heldigvis har jeg bare 4. Msblaster går vel under svchost?

Skrevet

svchost - svchost.exe - Process Information
Process File: svchost or svchost.exe
Process Name: Service Host Process
Description: Application works as a host process for services that run from dynamic-link libraries.
Company: Microsoft Corp.
System Process: Yes
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No

:p

Skrevet
tror ikke du trenger å beskymre deg med 5 svchost.exe-filer kjørende, virker som om det er normalt. Finner du derimot en SVCHOST.EXE (altså skrevet med store bokstaver), er det på tide å ta en virus-scan, evt. kjøre ad-aware og spybot m.m

Har 5 stk kjørende, alle med store bokstaver. Norton sier ingen virus. Har ingen ustabilitet eller problemer, aldri hatt blåskjerm på denne maskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...