Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet opp laptop til monitor riktig


Anbefalte innlegg

Hei,

når jeg kobler laptopen til monitor med vanlig displayport-kabel, så blir resultatet et veldig grovt og innzoomet bilde på monitoren. Jeg har gjort dette tidligere med andre monitorer og da har det funket helt fint. Når jeg sjekker skjerminnstillinger, så ser det ut som at operativsystemet tolker monitoren som den minste av de to skjermene og jeg mistenker at problemet kan ligge der, men skjønner ikke hvordan jeg skal løse det

Alle svar tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 10 ja. Hva mener du med speile? Helt utenfor dataterminologi. Jeg har forsøkt å «duplisere» noe jeg kan tenke meg er å speile. Jeg har også forsøkt å vise skjermbilde bare på monitor i nedtrekksmenyen under «flere skjermer» under skjerminnstillinger. «Vis bare på 2».

Kan ikke endre oppløsning da denne er låst (se bilde). Som man kan se på bildet under identifiserer maskinen skjerm 2 som er monitor som mindre enn laptopskjermen.

C325504E-8DEC-4EBE-BED5-84F8F73F74CB.jpeg

C3B2FF7F-D1E4-4522-80D0-D4244DF14D02.jpeg

C99B3891-E1FF-49F6-86F4-BFFD8898A004.jpeg

Endret av Borealis
Lenke til kommentar

Aner ikke hva det betyr? 
 

Det har fungert å koble opp til andre monitorer tidligere. Det er denne det ikke fungerer med. Hvordan skaffer jeg riktig driver, hvordan vet jeg om jeg har internt/eksternt skjermkort, hvordan vet jeg navnet på det jeg har? Jeg er helt blank på dette...

Lenke til kommentar

do må først velge

On 3/10/2021 at 8:39 PM, Borealis said:

Windows 10 ja. Hva mener du med speile? Helt utenfor dataterminologi. Jeg har forsøkt å «duplisere» noe jeg kan tenke meg er å speile. Jeg har også forsøkt å vise skjermbilde bare på monitor i nedtrekksmenyen under «flere skjermer» under skjerminnstillinger. «Vis bare på 2».

Kan ikke endre oppløsning da denne er låst (se bilde). Som man kan se på bildet under identifiserer maskinen skjerm 2 som er monitor som mindre enn laptopskjermen.

C325504E-8DEC-4EBE-BED5-84F8F73F74CB.jpeg

C3B2FF7F-D1E4-4522-80D0-D4244DF14D02.jpeg

C99B3891-E1FF-49F6-86F4-BFFD8898A004.jpeg

tick for make this main display på skjerm nr 2 bro

main display.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...