Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil med instrumentpanel Ford Focus 2014


Anbefalte innlegg

Jeg har en Ford Focus 2014 modell, kjørt 80 000 km

Siste tiden har instrumentpanelet bare kortsluttet under kjøring

Speedometer, turteller, fuelmåler står på null og skjermen blir mørk. Så kommer alt plutselig tilbake og med en gang kortslutter alt igjen.

Har vært hos vanlig verksted, men de fant ikke ut av det så merkeverksted tok en titt på det og fant heller ikke noe feil med verken ledningsnett eller lignende. De konkluderte med at det var selve instrumentpanelgruppen som måtte skiftes ut og i følge de kostet dette 11 tusen bare for delen(e?). Et raskt googlesøk så fant jeg instrumentpanel for 1500kr.

Er det noen her som har erfaring med instrumentpanelfeil på Ford Focus årgang 2014 pluss minus? Jeg synes forøvrig 11 tusen for en instrumentpanelgruppe hørtes helt vanvittig mye ut??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selle skrev (7 minutter siden):

Skjermen i midten er gåen på min 2014 Peugeot 308, har fått pris på 25000 for nytt..

25 tusen for nytt? da vil jeg anta at det er noe datamaskingreier med inn i bilde her? Mulig at det er snakk om det i mitt tilfelle også at det er derfor prisen er høy, hmmm

Lenke til kommentar

En kan kanskje høre med et annet verksted, men kjenner at instrumentpanel er en ting som kanskje forhandleren er den som burde kjenne til best.

Ser også at det står om bildeler på nett her: https://norskenettbutikker.com/nettbutikker/bil-bildeler

Ellers så er det også brukte deler fra bilopphugging.

Har også sett at det går å bestille bildeler fra tyskland her: www.autodoc.co.no

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (7 minutter siden):

Har opplevd at  reperasjoner er halve prisen på uavhengige verksteder. Men ser også at instrumentpanel er kanskje litt merkespesifikk ting å gjøre.

Jepp, det jeg tenkte også. Jeg dro initielt til uavhengig verksted og de anbefalte meg merkeverksted på denne type feil, så det var i utgangspunktet derfor jeg tok kontakt med Ford. Til min trøst så har de tilbudt seg pengene tilbake hvis det ikke skulle vise seg å være problemet, hvor vidt det er vanlig vet jeg ikke, men uansett en garanti som er hyggelig ha med seg hvis man går for den "dyre" type rep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...