Gå til innhold

9800XT vs 9800PRO


a.d.b.

Anbefalte innlegg

Selv om jeg lenge planla å kjøpe 9800PRO, bestemte jeg meg i dag for ASUS Radeon 9800xt 256mb.

 

En kamerat av meg mener hårdnakket at jeg har blitt "lurt", ettersom det er 0 forskjell på xt og pro, bortsett fra en "termostat" som han til stadighet snakker om.

 

Lurer derfor på om noen kan overbevise meg om at xt er bedre, evt. støtte kameraten min og si at dette var bortkastet :D

 

Hva er core/mem på pro og xt ?

 

please help :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link til vår test av to av disse kortene:

http://www.overklokking.no/skjermkort/rade..._pro/index.html

 

Selv ville jeg helt klart gått for et XT-kort framfor et 9800 PRO-kort, da XT-kortene viser bedre ytelse i de nyere spillene. Det leder meg til å anta at 9800 PRO vil bli akterutseilt av XT-kortene i spillene som kommer framover.

Jeg skulle tro at et 9800 XT vil holde temmelig lenge, og å gå fra et GeForce 2 MX til 9800 XT... La meg bare si det slik at du har noe å se fram til! :)

 

PS: Husk at det ikke er nok med et topp grafikk-kort. Har du en rævva skjerm, kan du ikke forvente å få den grafikken du kanskje ser for deg. ;)

Lenke til kommentar
Selv når du oppgraderer fra Geforce4 Ti 4600 som jeg gjorde til Radeon 9800 PRO, så er det klart verdt det! Men å oppgradere fra Radeon 9700 PRO til 9800XT er jo teit...

kan ikke si jeg er helt enig der.. forskjellen mellom et "blod" klokka ti 4200 og 9800pro var ikke sto syntes jeg. bare i 3dmark 01 og 03. selvfølgelig yter kortet bedre i spill og slikt, men jeg hadde trodd at det skulle være enda mer.

Lenke til kommentar

takk til alle :thumbup:

er fullstendig enig i at det er altfor dyrt, men nå hadde det seg sånn at jeg hadde råd, og da måtte jeg bare ;)

 

ser ut fra testene på overklokking.no at pro har 380/680 mens xt har 412/730 standard, minnebåndbredden er høyere (om enn marginalt), og "Geometrisk ytelse" er mye bedre (ikke at jeg vet hva det innebærer men ;) ).

 

takk yummy :thumbup:

Lenke til kommentar

Asus 9800XT :thumbup: Kongekort! Siden det var en GF2MX du oppgraderte fra så var det absolutt ikke bortkasta, bare du klarer å legge det inn uten å få 100 000 problemer med drivere og hardware (Noe jeg feila miserabelt i) så har du et skikkelig "Uber" kort :thumbs:

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

du får 9800 pro til 2600 ca.. sapphire. og billigste xt kort koster vel 4300 ca. og det er egentlig ikke vedt pengene å få den lille forskjellen som di to kortene har. korekt meg vist jeg har feil. men klart xt kansje klarer mer di spilla som kommer i fremtiden. så jeg.. jeg skal ha xt. er ikke i tvil det vil nok holde i en gooooood stund inn i fremtiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...