Gå til innhold

Vil inn i Forsvaret, men...


JegerN2k

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

De siste par årene har jeg ønsket meg inn i forsvaret..
Jeg ble aldri kalt inn til sesjon, Da jeg var så dum når jeg besvarte den spørreundersøkelsen jeg fikk når jeg var 17år.
Der huket jeg av alt som kunne tolkes negativt i forsvaret. Alt fra att jeg var i dårlig fysisk form, tror tom. jeg huket av på spørsmålet om jeg satt i rullestol osv. 
På den tiden var jeg mest opptatt av å spille dataspill, og kunne absolutt ikke tenke meg inn i forsvaret. 
Nå er jeg 22år (Fyller 23) og har kjempelyst til å komme inn i forsvaret, Er løpet kjørt?
Hva burde jeg gjøre? Kan jeg risikere å bli straffet for å ha jugd på spørreundersøkelsen? Ringe til forsvaret å høre?
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du kan risikere straff for å ha avgitt falske opplysninger ja (jmfr. Forsvarslovens §8 og §66a), i hvert fall i teorien. I praksis er trolig risikoen liten, men det har vært noen enkeltsaker de senere årene hvor man har kjørt saker mot folk som på ulike måter unndrar seg tjenesteplikten. Samtidig er nok også sjansen for å bli kalt inn med den historikken der minimal, tatt i betraktning av hvor få som blir kalt inn nå. I mitt hode er nok løpet kjørt, og du får bare ta det som en lærdom i hvordan hensynet til kortsiktige behov kan få negative utfall i det lange løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...