Gå til innhold

Saksøker over kopibeskyttelse


Anbefalte innlegg

Kopibeskyttelse eller ei, de vil ALLTID være tilgjengelig på nett den dagen CD-en slippes, og det er ingenting noen kopibeskyttelse kan gjøre noe med...

 

Det bare ødelegger for kjøperne, som ikke får tilgang til sin egen musikk, med mindre de laster den ned som alle andre.

 

Resultatet er CD-ens død.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste en eller annen plass at kopisperre på CD'er forringer lydkvaliteten.

Jeg er veldig opptatt av lydkvalitet og bruker derfor ikke mp3 i noen særlig grad.

Men, jeg kjøper for det meste musikk fra artister/band som ikke aldri kommer til å bli rike av musikken, derfor kunne det aldri falle meg inn å å laste ned albumene deres, de fortjener bedre. Hadde jeg derimot digga Britney Spears eller noe sånt hadde jeg nok lasta det ned.

Lenke til kommentar
hva med at "vi" (oss forum brukere) går å kjøper massevis av cd'er med kopi sperre på.. så returnerer vi dem etterpå (forseglet eller ei) .. i et forsøk på å få plate sjappene til å slutte med kopisperret musikk..(vi kan konsentrere oss om en kjede om gangen) :roll::laugh::laugh:

Det hadde vært drit fett.

 

Ingen kopibeskyttelse gjør det umulig å kopiere cd-plata, de er bare til irritasjon for kundene som bare kan spille av plata i et fåtall cd-spillere.

 

Jeg kjenner flere som laster ned musikken før de kjøper den.

Lenke til kommentar
hva med at "vi" (oss forum brukere) går å kjøper massevis av cd'er med kopi sperre på.. så returnerer vi dem etterpå (forseglet eller ei) .. i et forsøk på å få plate sjappene til å slutte med kopisperret musikk..(vi kan konsentrere oss om en kjede om gangen) :roll:  :laugh:  :laugh:

Det hadde vært drit fett.

 

Det er akkurat aksjoner av denne typen som Elektronisk Forpost Norge diskuterer. De har ymtet frempå med en nasjonal "returner en CD"-aksjon utallige ganger, men det skorter ofte på at det ikke er mange nok som vil være med.

 

Alle som er interessert i dette burde ta en titt på hjemmesiden deres , og kanskje også abonnere på epostlisten deres.

 

Jo sterkere EFN blir, desto mer press kan de utøve mot platebransjen og politikere i Norge-Noreg.

 

Tor

Lenke til kommentar
Jeg er veldig opptatt av lydkvalitet og bruker derfor ikke mp3 i noen særlig grad.
Sikker på du hadde hørt forskjell på mp3 og CD, da?
Jepp, gjør det. Testa mang en gang.

Bare av ren nyskjerrighet: Hvilke bitrater har du testet med? Testet du hvor høy bitraten måtte være før forskjellen forsvant? (Regner med du spilte av CP'en på PC'n via det samme lydkortet etc. for å eliminere det som det svake leddet) Kanskje du også har testet med .flac eller andre formater?

Lenke til kommentar
Jeg er veldig opptatt av lydkvalitet og bruker derfor ikke mp3 i noen særlig grad.
Sikker på du hadde hørt forskjell på mp3 og CD, da?
Jepp, gjør det. Testa mang en gang.

Bare av ren nyskjerrighet: Hvilke bitrater har du testet med? Testet du hvor høy bitraten måtte være før forskjellen forsvant? (Regner med du spilte av CP'en på PC'n via det samme lydkortet etc. for å eliminere det som det svake leddet) Kanskje du også har testet med .flac eller andre formater?

Jeg har igrunn bare testet med bitrate på 128-192 og har testet på pc'en med cd gjennom et par Koss Porta Pro (Fæle, skal snart byttes ut) og et par Alesis aktive studiomonitorer og resultatet er nedslående, mp3 taper, MEN med tanke på filstørrelse vs kvalitet er mp3 et riktig så bra kompromiss og jeg bruker mp3 spiller når jeg er ute å jogger eller sykler så jeg er ikke helt purist.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig opptatt av lydkvalitet og bruker derfor ikke mp3 i noen særlig grad.
Sikker på du hadde hørt forskjell på mp3 og CD, da?
Jepp, gjør det. Testa mang en gang.

Bare av ren nyskjerrighet: Hvilke bitrater har du testet med? Testet du hvor høy bitraten måtte være før forskjellen forsvant? (Regner med du spilte av CP'en på PC'n via det samme lydkortet etc. for å eliminere det som det svake leddet) Kanskje du også har testet med .flac eller andre formater?

Jeg har igrunn bare testet med bitrate på 128-192 og har testet på pc'en med cd gjennom et par Koss Porta Pro (Fæle, skal snart byttes ut) og et par Alesis aktive studiomonitorer og resultatet er nedslående, mp3 taper, MEN med tanke på filstørrelse vs kvalitet er mp3 et riktig så bra kompromiss og jeg bruker mp3 spiller når jeg er ute å jogger eller sykler så jeg er ikke helt purist.

Det er ikke helt representativt for mp3s kvalitet, foreslår at du prøver å lage filer i lame med --alt -preset standard, kanskje vil du bli positivt overasket.

 

Ps: avataren din (den christina aguilera-saken), bryter med det meste av avatar-retningslinjer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er veldig opptatt av lydkvalitet og bruker derfor ikke mp3 i noen særlig grad.
Sikker på du hadde hørt forskjell på mp3 og CD, da?
Jepp, gjør det. Testa mang en gang.

Bare av ren nyskjerrighet: Hvilke bitrater har du testet med? Testet du hvor høy bitraten måtte være før forskjellen forsvant? (Regner med du spilte av CP'en på PC'n via det samme lydkortet etc. for å eliminere det som det svake leddet) Kanskje du også har testet med .flac eller andre formater?

Jeg har igrunn bare testet med bitrate på 128-192 og har testet på pc'en med cd gjennom et par Koss Porta Pro (Fæle, skal snart byttes ut) og et par Alesis aktive studiomonitorer og resultatet er nedslående, mp3 taper, MEN med tanke på filstørrelse vs kvalitet er mp3 et riktig så bra kompromiss og jeg bruker mp3 spiller når jeg er ute å jogger eller sykler så jeg er ikke helt purist.

Det er ikke helt representativt for mp3s kvalitet, foreslår at du prøver å lage filer i lame med --alt -preset standard, kanskje vil du bli positivt overasket.

 

Ps: avataren din (den christina aguilera-saken), bryter med det meste av avatar-retningslinjer.

 

AtW

Skal teste.

Avatar fjernet.

Lenke til kommentar

Fuel: Jeg drev vel egentlig med litt retorikk i forrige post. Men uansett, skal man vise forbrukermakt så får man heller gjøre det på en redelig måte ved å unngå de titler som har brukersperre. Supplerer man det med velforfattede brev til de det måtte gjelde / underskriftskampanjer o.l. så gjør man en ærlig jobb, i motsetning til det som forslaget går ut på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...