Gå til innhold

Intel Pentium 4 "Prescott" i salg


Anbefalte innlegg

Det er jo synd at Prescott ikke kom tidsnok før kulda satt inn for fullt her i nord for her kunne den vært nyttig, bare se her folkens:

http://www.theinquirer.net/?article=13421

 

Met et effektivt forbruk på over 150 WATT :wow: så er nok denne prosessoren mer egnet som varmeelement i elektriske varmeovner enn i f.eks. bærbare PC'er som godeste Barbara.no kjørte en sak:no:

 

Kanskje UNIS (Universitetsstudiene på Svalbard) kunne investert i et kluster bestående av Prescott-bokser istedet for en ny oljeovn?  :laugh:  :laugh:  :laugh:

 

Intels 90nm produksjonsprosess virker å være en katastrofe :thumbdown:

 

Til sammenligning så har f.eks. Athlon 64 støtte for Cool?n?Quiet... :thumbup:

Er du nervøs eller siden du poster samme innlegg flere steder på forumet :wow::wow: skall du kritisere så prøv å vere troverdig :cool:

har også lakt merke til det..

ser ut som han kopiere samme innlegg i forskjellige poster..

ser iallefall at mange innlegg går igjen...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Dersom du bestiller fra ITButikken når den er priset slik så har de vel ikkje lov til å endre prisen vel? Og det hadde vært rart om de skulle komme med feil priser nå. Kanskje det er ein realistisk pris.

selvsagt har de lov til å endre ?

de tar forbehold om feilprising av varer..

 

så fremt at ingen sender mail til dem og får bekreftet at det er den korrekte prisen....

 

dog ser jeg ikke for meg at prisen er så seriøs.

3ghz "prescott" 1mb cache til 2200dk ?

legger seg lavere enn p4c er litt merkelig, spesielt mtp at de introduserer cpuen.

hvis det stemmer så regner jeg nå med at prisen senkes på alle p4c modellene.

dvs alle går under "prescott" i pris.

dvs p4 til lavpris.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
så fremt at ingen sender mail til dem og får bekreftet at det er den korrekte prisen.

nå er det ikke alltid det hjelper heller *host*databutikken*hark*

joda, de fikk nå minnet sitt de som bestilte og fulgte opp om saken..

Lenke til kommentar
så fremt at ingen sender mail til dem og får bekreftet at det er den korrekte prisen.

nå er det ikke alltid det hjelper heller *host*databutikken*hark*

joda, de fikk nå minnet sitt de som bestilte og fulgte opp om saken..

jeg så nå aldri noe til noe minne... men det var jo i og for seg like greit da jeg er STOR fornøyd med GeIL brikkene mine...

 

[on topic]: prisene var jo fine.. nå blir det etter all sannsynlighet prescott her i gården :D (hvis de ikke blir blåst av AMD, noe jeg finner lite trolig)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
så fremt at ingen sender mail til dem og får bekreftet at det er den korrekte prisen.

nå er det ikke alltid det hjelper heller *host*databutikken*hark*

joda, de fikk nå minnet sitt de som bestilte og fulgte opp om saken..

jeg så nå aldri noe til noe minne... men det var jo i og for seg like greit da jeg er STOR fornøyd med GeIL brikkene mine...

 

[on topic]: prisene var jo fine.. nå blir det etter all sannsynlighet prescott her i gården :D (hvis de ikke blir blåst av AMD, noe jeg finner lite trolig)

de som fulgte opp og beholdt mailene fikk etter en god stund lov til å kjøpe brikkene til prisen de hadde sagt ja til i forkant.

så var det noen som ikke var interessert i minnebrikkene lenger og hadde visst fått et knalltilbud på radeon9800pro,2200 eller noe slikt.

så hadde du fulgt opp saken med resten så hadde du nok fått et tilbud på noe annet interessant.

 

er spent på ytelsen til prescott i forhold til 64bit cpuene til amd, samt intel p4 c modellene.

Lenke til kommentar

Veldig spennende. Jeg skal snart kjøpe noe nytt så det passer meg veldig bra med to noe konkurrerende CPU'er (tenker da på Athlon 64 og Prescott)

 

Jeg avventer foreløbig i spenning på overklokkingsevner av ferdige prescott'er og målinger av varmeproduksjonen. Prisen er også viktig så jeg får vel ta et kompromiss når jeg vet mer om begge de nye CPU'ene. Veldig spennende.

Lenke til kommentar
Står jo bare at intel ber mb-produsentene om 150 watts "støtte" til cpu'en, ingenting om hva prescott'ene bruker. Kan hende det kun er en sikkerhetsmargin?

Ja, men så opererer også Intel med TDP (Thermal Design Power) watt også da, som ikke er like nøyaktig som maks strøm (Max Power) watt som AMD bruker. Vi får håpe at 150 watt er maks strøm og ikke TDP...

 

btw hvordan gr det med en 64-bits cpu(athlon) og spilling, når spillene og annen software er programmert som en 32-bits applikasjon?

Det går helt fint ettersom Athlon 64 er en såkalt hybridprosessor som kan kjøre både 32-bits programmer og 64-bits programmer med full hastighet og ytelse uten noen form for emulering. Akkurat som 386 kunne kjøre 16-bits programmer og 32-bits programmer.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
er spent på hvordan ytelsen vil se ut når amd 64 får brynt seg i 64bit windows.

Ja, spesielt ettersom P4 Prescott er, som forgjengeren P4 Northwood, en ren 32-bits prosessor og følgelig ikke er kompatibel med Windows 64-bits...

nå tenkte jeg mer på ytelsen for amd 64 sin del..

Lenke til kommentar
er spent på hvordan ytelsen vil se ut når amd 64 får brynt seg i 64bit windows.

Ja, spesielt ettersom P4 Prescott er, som forgjengeren P4 Northwood, en ren 32-bits prosessor og følgelig ikke er kompatibel med Windows 64-bits...

nå tenkte jeg mer på ytelsen for amd 64 sin del..

Ja, det blir spennende. Foreløpig finnes det lite tall på dette, som f.eks:

http://www.lostcircuits.com/cpu/amd_a64fx51/26.shtml

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...=amd64xp&page=1

 

Ifølge AMD så kan man iallefall regne med ca. 20% bedre ytelse for programmer som blir portet til 64-bit og optimalisert for AMD64.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
If you're developing new applications from scratch, the AMD64 solution works out quite well, as you can develop for both 64-bit and 32-bit code bases simultaneously. Let’s face it though, nothing for gaming and the home desktop is going to require a 64-bit processor for a good long while. Don’t get sucked into the marketing hoopla surrounding 64-bit, for most users, it will show absolutely no benefit for today’s home computing. Workstations and server admins may very well find the hassle of moving up to 64-bit worth it in the long-run.

 

absolutely no benefit for today`s home computing ?

likevel er det snakk om den beste cpuen til spilling.

per i dag er det snakk om de raskeste cpuene på markedet samt mest fremtidsrettet.

 

for most users ,vel, hvorfor ikke definere hva most users bruker datamaskinen til når han tar dette med i betraktningen.

snakker han om surfe på internett, skrive søknader på word, bruke excel osv ?

da er jo p3 1000mhz "absolutely no benefit for today`s home computing".

Lenke til kommentar
Det var først og fremst innholdet jeg siktet til. 150W er et tall noen Taiwanesiske hk folk oppererer med for å kunne takle en cpu som kanskje kommer.

I følge The Inquirer er det tiltenkt 3.8 GHz Prescott, men det tror jeg ikke stemmer. Den kommer ikke til å bruke så mye strøm.

Lenke til kommentar
If you're developing new applications from scratch, the AMD64 solution works out quite well, as you can develop for both 64-bit and 32-bit code bases simultaneously. Let’s face it though, nothing for gaming and the home desktop is going to require a 64-bit processor for a good long while. Don’t get sucked into the marketing hoopla surrounding 64-bit, for most users, it will show absolutely no benefit for today’s home computing. Workstations and server admins may very well find the hassle of moving up to 64-bit worth it in the long-run.

 

absolutely no benefit for today`s home computing ?

likevel er det snakk om den beste cpuen til spilling.

per i dag er det snakk om de raskeste cpuene på markedet samt mest fremtidsrettet.

 

for most users ,vel, hvorfor ikke definere hva most users bruker datamaskinen til når han tar dette med i betraktningen.

snakker han om surfe på internett, skrive søknader på word, bruke excel osv ?

da er jo p3 1000mhz "absolutely no benefit for today`s home computing".

La meg legge til dette fra samme artikkelen:

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...=amd64xp&page=3

 

"Keep in mind, 32-bit programs which are running under Windows XP 64-bit will still be limited to 4GB of memory for each process. The difference here is that each process can have a dedicated 4GB of memory address space, and does not have to share space between the operating system or other software. This leads to the fact to the realization that today's high-end 32-bit applications have the chance of running smoother on a 64-bit CPU with a 64-bit OS, even if the software itself isn't 64-bit native code."

 

Vi får se hvordan det utvikler seg, men som det står i den andre artikkelen jeg referte til så jobbes det aktivt med å porte flere spill til 64-bit optimalisert for AMD64, slik som f.eks. Unreal Tournament 2004 og America's Army...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...