Gå til innhold

Overføre bilder fra iphone til PC - får feilmelding


Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg poster på riktig sted, men jeg fant ikke noe som passet bedre.

Noen som har erfaring med å overføre bilder og videoer fra iphone til PC?

Jeg kobler iphonen til PC ved bruk av iphone sin hvite usb-kabel. Får melding opp på telefonen om jeg tillater, og den godtar jeg. Da åpner jeg enten et bildeverktøy som kan importere filer, eller jeg åpner Apple på "Min datamaskin" og finner bildene der. Men uansett hvordan jeg gjør det, så får jeg hele tiden feilmeldinger som de under. Overføring av bilder fungerer innimellom, men hver gang jeg prøver å flytte en film fra iphone til PC får jeg feilmelding. Noen som har tips?

image.png.7e5182c5920d4e58406217a875c903da.png

image.png.fd483c73f6de86e17a7ce897d2829359.png

Lenke til kommentar
  • Hårek endret tittelen til Overføre bilder fra iphone til PC - får feilmelding
Videoannonse
Annonse

Høres merkelig ut. Dette er noe jeg gjør regelmessig, og har aldri hatt problemer med å bruke Windows sin filutforsker. Restart PC og telefon. Prøv en annen ledning. Prøv en annem USB-port på PC. Prøv en annen PC. Se om det er mye smuss i porten på mobilen, så kabelen ikke får god nok kontakt. 

Endret av zanta
Lenke til kommentar
On 1/13/2021 at 7:36 AM, Kris85 said:

Må du ikke bruke iTunes eller tilsvarende programmer fra Apple for å overføre bilder? Bildeoverføringsverktøyet til Windows fungerer bra for digitalkameraer, Android-programmer osv. Alt er litt mer komplisert med Apple - så sannsynligvis må du laste ned et eget program for å denne jobben.

Nei, det går greit å bruke utforsker for å overføre bilder. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, zanta said:

Høres merkelig ut. Dette er noe jeg gjør regelmessig, og har aldri hatt problemer med å bruke Windows sin filutforsker. Restart PC og telefon. Prøv en annen ledning. Prøv en annem USB-port på PC. Prøv en annen PC. Se om det er mye smuss i porten på mobilen, så kabelen ikke får god nok kontakt. 

Det er veldig frustrerende. Når jeg kobler til telefonen lader den med en gang, så det ser ut til å være kontakt. Men i mange tilfeller viser ikke telefonen i utforskeren i det hele tatt. Jeg må restarte og plugge inn og ut mange ganger. Når den endelig viser, starter jeg overføringen av bilder, og et stykke ut i prosessen så avbrytes alt, med meldingen "Finner ikke enheten" eller lignende. Skjønner det ikke. Det er en relativt ny og kraftig laptop, og iphonen er av nyeste sort.

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Missmar said:

Det er veldig frustrerende. Når jeg kobler til telefonen lader den med en gang, så det ser ut til å være kontakt. Men i mange tilfeller viser ikke telefonen i utforskeren i det hele tatt. Jeg må restarte og plugge inn og ut mange ganger. Når den endelig viser, starter jeg overføringen av bilder, og et stykke ut i prosessen så avbrytes alt, med meldingen "Finner ikke enheten" eller lignende. Skjønner det ikke. Det er en relativt ny og kraftig laptop, og iphonen er av nyeste sort.

Du må finne ut om feilen ligger i PC eller mobil, eller imellom. Prøv mobilen på en annen PC. Prøv en annen mobil på PCen. Prøv en annen kabel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...