Gå til innhold

Sjøfartsdirektoratet gir Boreal lov til å seile igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Farlig spill når Statsråder legger seg opp i Sikkerhetsmyndighetenes beslutninger på ad hoc basis..

Hvor var Statsrådene da kontraktene ble lagt ut og direktiver og regler definert og etablert.?

Etter denn inngripen bør Statsrådene stå frem med navn,, departement og tiltak de har bidratt med,, som borger for sikker drift for passasjerer,, mannskaper gods og skip fra og med i morgen.

Mens det tidligere i kveld var ansett usikkert.

Safety First..

Vi kan ikke ha ansiktsløse Statsråder som overkjører de lovlige myndigheter som er ansvarlige for å omsette lovlig besluttede vedtak ut i praksis..

Statrådene har sikkert hjemmel og Innstruksjonsrett i slike situasjoner, men saken må få konsekvenser for såvel Sjøfartsdirektoratet som politisk ledelse.

Synliggjøringen av ansvar i Corona saken kan være et greit eksempel å starte med.

Lenke til kommentar

Dette er nok en konflikt som har bygget seg opp over noe tid. Det er veldig uheldig når samarbeid mellom fylkene som konsesjonsgiver, klasseselskap, direktorat og rederi er så dårlig at det utarter til denne type maktdemonstrasjon, som går ut over kundene. Det har nok ikke hjulpet at Boreal, med utgangspunkt i Finnmarks fylkesrederi, nå med eiere fra Hong Kong, av mange sett på som en inntrenger nede i Norled-området hvor Sjøfartsdirektoratet holder til

Endret av J-Å
Lenke til kommentar

Sjøfartsdirektoratet publiserte i går kveld oppdaterte informasjon om saken, videre litt om grunnen til hvorfor DOCen ble inndratt: https://www.sdir.no/aktuelt/nyheter/oppdatert-informasjon-boreal-saken/

Dette burde svare alle dere 4 ovenfor på hva som var grunnen.

Det er ikke maktmisbruk, det er ikke "Norledvennlighet" eller "anti-Kina". Det er rett og slett Boreal som ikke har fulgt lover og forskrifter og det vil/kan/har gå/gått på akkord med sikkerheten.

Endret av William Morris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, William Morris said:

Det er ikke maktmisbruk, det er ikke "Norledvennlighet" eller "anti-Kina". Det er rett og slett Boreal som ikke har fulgt lover og forskrifter og det vil/kan/har gå/gått på akkord med sikkerheten.

De fortjente sikkert en reaksjon, men siden kravet var kun at de måtte komme opp med en plan, og ikke noen direkte endringer på fartøyene, så kunne de ha fått gått frem til midnatt ihvertfall, så de berørte trafikantene hadde sluppet å bli strandet diverse steder. 

Norled hadde i en periode mange uhell, da var det en helt annen tone fra direktoratet:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/pGrpW/boeter-etter-ferjeuhell

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, William_S said:

Herregud av alle konspirasjonsteorier her inne om at Norled har balletak på Sjøfartsdirektoratet burde ingen kjøpe- 

Det er ikke snakk om "balletak" eller noe ulovlig, men om nærhet og forståelse mellom organisasjonene. Hvis du søker i Linkedin på Sjøfartsdirektoratet og Norled så vil du finne et betydelig antall personer som har vært ansatt begge steder. Da unngår man gjerne et slikt konfliktnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...