Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

VGA burde funke?


Anbefalte innlegg

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/207701/lenovo-ideacentre-g5-14imb05-stasjonar-gaming-pc-r5-8-256-1650s#

 

Kjøpte denne på Black Friday. Fikk den i dag og koblet til en gammel skjerm med VGA. 

Skjermen sier at det ikke er kontakt. 

Det burde gå å koble til en vanlig VGA skjerm  til denne? Jeg mener   det et jo en blå VGA inngang. 

 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
coldkid2121 skrev (8 minutter siden):

Du må nok bruke enten displayport eller hdmi og koble skjermen til skjermkortet i pcen. VGA ut her vel ifra hovedkortet og denne ryzen 5 støtter ikke dette.

Tenkte faktisk på dette. Fikk såvidt sett igjennom gitteret og så at VGA ikke så ut som å sitte tilknyttet skjermkortet. 

Det forklarer jo saken. 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Det burde gå å koble til en vanlig VGA skjerm  til denne? Jeg mener   det et jo en blå VGA inngang.

Ingen PC-er har VGA-inngang. De har eventuelt VGA-utgang.

 

Du lenker til produktet hvor det er oppgitt at den bare har HDMI- og DisplayPort-utganger...

Sitat

Tilkoblingsmuligheter:
- 2 stk. HDMI-utganger
- 2 stk. DisplayPort-utganger
.....

 

Lenke til kommentar
Mr D skrev (14 minutter siden):

Ingen PC-er har VGA-inngang. De har eventuelt VGA-utgang.

 

Du lenker til produktet hvor det er oppgitt at den bare har HDMI- og DisplayPort-utganger...

 

Takk for enda bedre oppklaring. Jeg henger tydeligvis litt etter. Jeg har allerede en ny skjerm på vei med hdmi og SP. Men så den VGA utgangen og lurte på hvorfor det ikke funket. 

Lenke til kommentar

På spesifikasjonslisten så står at den Lenovo maskinen kommer med en Ryzen 5 3600. Googlet kjapt og så at denne CPU-en ikke kommer med integrert grafikk, hvilket er hva som får videoutgangene på hovedkortet til å fungere. Så her trengs det et dedikert skjermkort.

En generisk 1650 Super GPU kommer vel med DVI, HDMI og DP, så det kan fungere med en overgang fra en av de til VGA. Men dette er ikke å anbefale. Du får kanskje 1080p @ 60 Hz.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...