Gå til innhold

2-pin 120mm vifte til PSU


Sjalottløk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en eldre Corsair HX650 strømforsyning. Denne har en 2-pin 120mm vifte som har begynt å støye. Er det noen som vet om en butikk som selger dette, evt pluggen. Har loddet en gammel vifte på pluggen, men er på utkikk etter en mer ordentlig løsning.

Hadde vært kjekt med en norsk forhandler mtp postgang, ser det er endel alternativer av utenlandske butikker.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Luske_Ludvig said:

Du kan fint bruke en vifte med 3-pins plugg. Da bruker du bare 12V inngang. Den 3. ledningen er en retur med info om RPM. Du kan dermed fint erstatte en 2 pins vifte med en 3-pins. 

Sjekka nå, og det er ikke samme plugg, så kontakten blir for liten. Mulig at det går å putte en 2-pin i en 3-pin kontakt, men det går ikke andre veien.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
17 hours ago, AndersT2 said:

Du kan ta 2 pins kabelen og kappe den, og skjøte den på kabelen til den nye viften. Så lenge pluss og minus blir riktig så funker det. Er den originale 2pins med fargede kabler så er den sorte minus, for 3pins så finner du enkelt hva som er hva ved å google. De er standardisert.

Hei.

Ja, jeg gjorde det opprinnelig, men hadde lyst på en løsning uten skjøting/lodding. Bestilte en 2-pin vifte fra UK. Den var grei, men den hadde en lav tikkelyd. De sendte så en ny en som ikke hadde den lyden. Happy ending

Men takk for svar.:)

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg tillater meg å låne denne tråden litt.

Har du en link til viften du kjøpte? Jeg har en eldre Corsair TX950 hvor det høres ut som minst ett av viftelagrene driver å blir uttørket.

Er ikke ferdig med å teste PSU-en ennå for å sjekke laststatus, men hvis den kan brukes videre og alt som trengs er en ny vifte så skal den få det. :)

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (5 timer siden):

Jeg blir litt skeptisk når ting blir for billig, så jeg tror ikke jeg ville bestilt den røde.

Det var min tanke også etterhvert - godt det ikke er jeg som skal ha PSU-en til slutt. ^^
Kunne ikke bruke for mye tid på jobb med å søke opp "ball bearing 12V 2-pins PSU-fans" på Ebay, så måtte bare ta et kjapt utvalg. xD

Som en som kun går for premium vifter (Noctua iPPC, Corsair ML, Vantec Tornado...Delta og Spal) så blir det nok den, uh, "Adda"-viften jeg faktisk kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...