Gromle Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Hei. Er på jakt etter noen mørke, gjerne dystre adventure spill. Noe i samme stil som f.eks Gabriel Knight 3. Er begynt å gå lei av de snille Monkey Island type spillene. Noen som vet om noe bra?
Asmodeus* Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Zelda-Ocarina of time på N64 eller wind waker(på GC)
Niskivara Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Zelda-Ocarina of time på N64 eller wind waker(på GC) Ikke hør på Asmodeus*. Zelda serien er hverken spesielt mørk(litt mørk til tider da) eller riktig sjanger. Zelda er action-adventure. Hopping, slossing, og puzzle-løsing. Det er helt sinnsykt bra, men ikke samme adventure sjanger. Broken Sword 3 skal være bra. Fikk 8 eller 9 i EDGE, noe som er SINNSYKT høyt for EDGE uansett.
Asmodeus* Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 sorry, misforstod litt.. Broken sword serien er er jævlig bra. har ikke prøvd treern da.........
MrLee Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 silent hill? er ikke det nesten som det, eller ligner det mer på Resident Evil spilla?
Sheel Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Skjønner ikke helt hva du mener med mørkt (er det skummelt?), Morrowind har jo en utrolig natt effekt Hvis du snakker om skummelt med mørke adventure spill ville jeg gått for Silent Hill 3
knutby Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Hvis det er de "mørke makter" du mener så vil jeg anbefale Baldurs Gate serien. Der er du sønn av Baal the Lord of murder. Meget intens historie hvor du kan enten velge den snille veien eller velge å tronen til deg selv:D
Joachim_F Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 (endret) Går ut i fra at du har prøvd Gabriel Knight 1 og 2? Begge er svært gode spill. Gabriel Knight 2 er et av mine favoritteventyrspill. I samme sjanger finner du Phantasmagoria 1 og 2 (selv om disse er litt mer groteske til tider). Syberia er litt annerledes, men jeg vil likevel anbefale det. Selv om det aldri er skummelt og du ikke står over for "onde makter" eller liknende, er stemningen ofte litt deprimerende. In Memoriam er absolutt et mørkt spill, selv om det kanskje ikke kan klassifiseres som noe tradisjonelt eventyrspill. Sjekk omtalen her: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=4513 Endret 4. januar 2004 av Joachim_F
Loeve Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Hvis det er de "mørke makter" du mener så vil jeg anbefale Baldurs Gate serien. Der er du sønn av Baal the Lord of murder. Meget intens historie hvor du kan enten velge den snille veien eller velge å tronen til deg selv:D Ja, det er et utrolig bra spill, MEN DET ER IKKE ET ADVENTURE-SPILL! Baldurs Gate serien er en RPG (Role-playing game) serie, og har ingenting med Adventure (Som er av typen pek-og-klikk, gå-spill eller whatsoever) å gjøre, i det heletatt.
Gromle Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 Med mørke mener jeg der det ligger noe og ulmer under overflaten. Sånn som Gabriel Knight serien. Synes den er sinnsykt bra!! Noen som vet om det er planlagt flere GK spill? Syberia har jeg ikke prøvd, er det noe bra?
knutby Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Hvis det er de "mørke makter" du mener så vil jeg anbefale Baldurs Gate serien. Der er du sønn av Baal the Lord of murder. Meget intens historie hvor du kan enten velge den snille veien eller velge å tronen til deg selv:D Ja, det er et utrolig bra spill, MEN DET ER IKKE ET ADVENTURE-SPILL! Baldurs Gate serien er en RPG (Role-playing game) serie, og har ingenting med Adventure (Som er av typen pek-og-klikk, gå-spill eller whatsoever) å gjøre, i det heletatt. sorry men det kunne ikke falle meg inn å tenke på Adventure spill som en egen sjanger... synes det er trist å se på...
mrxzero Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Gabriel Knight 1, hvis du skaffer deg dubba versjonen.
oerhört Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Det er for øyeblikket ikke planlagt flere Gabriel Knight-spill, da eventyrspill-divisjonen hos Sierra stengte i 1999, etter GK3. Jane Jensen, hovedhjernen bak serien, har svært lyst til å lage GK4, men det blir nok i så fall en stund til. For øyeblikket arbeider hun med et lignende konsept, som du kan lese litt om her: http://www.janejensen.com/index0.html Spill som ligner på Gabriel Knight-serien i oppbygningen er det dessverre for få av. Men Broken Sword 3 er definitivt IKKE noe i samme gate. Faktisk er det nettopp det Broken Sword 3 mangler: en engasjerende, velfortalt historie slik som i Gabriel Knigth-serien. Vi (jeg) gav spillet 7/10 for PC og 6/10 for Xbox og PS2, noe som tilsier at det er en del eventyrspill du bør få med deg (fra tilbudshylla?) først. Broken Sword 1 og 2, blant annet. Vår omtale finner du her: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=4296 For et tålelig godt, moderne spill, kan du f.eks. prøve Syberia. Det har litt av den samme stemningen som i Gabriel Knight 2. Den Lengste Reisen har en litt dvaskere historie, selv om den er ganske god.
Corduroy Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Tenkte bare å si det.. Om du skla bruke penger på Syberia--->Test det først!! For meg var det en nedtur av enorme dimensjoner. Alt gikk for sent og jeg ble aldri skikkelig engasjert. Ser det er mange som liker det, men ikke gjør samma feilen som meg!! Test f..nskapet først!
oerhört Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Tenkte bare å si det.. Om du skla bruke penger på Syberia--->Test det først!! For meg var det en nedtur av enorme dimensjoner. Alt gikk for sent og jeg ble aldri skikkelig engasjert. Ser det er mange som liker det, men ikke gjør samma feilen som meg!! Test f..nskapet først! Jupp, Syberia er et spill for folk med tålmodighet, og er ikke uten sine svakheter. Men det har sjarm og ganske pen historieoppbygning, så det er verdt en titt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå