Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan vel nesten si at epost pr definisjon ikke er sikkert :)

Spørsmålet er hva du er ute etter?
Vil du at epost-leverandøren aldri skal sende epost hvis mottaker ikke støtter kryptering?
Har du spesielle behov for å sikre pålogging til webmail (to-faktor, ip-filtrering)?
Er du ute etter at leverandøren tilhører en spesifikk jurisdiksjon?

Endret av sk0yern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå si de fleste særlig microsoft og google epost har ganske dårlig support, skriver i kontraktvilkårene at de ikke gir support, så hvis man finner feil eller dårlig mangler med tjenesten vil de ikke gjøre noe.

Så sikreste er vel å betale flere tusen for bedriftalternativer men sies Microsoft 365 ikke er så mye sikrete fra selve tjenesten man kan fremdeles få phisingsvindel og uønsket reklame. Fremdeles ikke mulighet å blokke eller fjerne epost fra kontoen permaent.

Lenke til kommentar

Jeg benytter 3 eposttjenester til privat bruk, alle har 2-faktor autentisering: icloud@com, gmail.com og outlook.com, som er sikkert nok for meg. Jeg anser det som viktigst at det skal være så vanskelig som mulig å skaffe seg ikke-autorisert tilgang til mine epostkonti.

Ellers er det litt smak og behag hva man liker, alle disse funker fint for meg, men har noen ulikheter i GUI. Alle tre tilbyr også gratis skylagring, noe jeg bruker.

Lenke til kommentar
zanta skrev (3 minutter siden):

Jeg benytter 3 eposttjenester til privat bruk, alle har 2-faktor autentisering: icloud@com, gmail.com og outlook.com, som er sikkert nok for meg. Jeg anser det som viktigst at det skal være så vanskelig som mulig å skaffe seg ikke-autorisert tilgang til mine epostkonti.

Ellers er det litt smak og behag hva man liker, alle disse funker fint for meg, men har noen ulikheter i GUI. Alle tre tilbyr også gratis skylagring, noe jeg bruker.

Men hvordan kan man være sikker på at 2-faktor autentisering funger i alt? Er man utvikler eller høyere utdannelse er det lettere å vite hvor sikkerhethull kan forekomme, særlig ved gratis løsning. Selv ville jeg ikke brukt onedisk eller google disk å lagre superhemmelige filer eller annet som er ekstremt sensitiv. Nå er det mulig med gratis apper og ligdene på pcen og mobilen at det kan følge med spionvare som sender epostene videre så da hjelper ved 2 faktor lite. Så sant appen har tilgang til facebook og epostkontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...