Gå til innhold

Valg av sovepose


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, så jeg prøver meg her. Admin får gjerne flytte den om den passer bedre i annet underforum.

Jeg ser etter ny sovepose. Prisklasse opp til ca kr 3000. Jeg er 195 cm høy. Kommer til å brukes på turer på vår, sommer og høst. Hovedsaklig på Østlandet, og fortrinnsvis i finvær. Jeg er ikke typen som må på telttur i alskens vær, så jeg dropper det om det pissregner. Blir nok maks 1 til 2 netter per tur.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig godt fornøyd med den jeg har utlevert gjennom Forsvaret, Carinthia Defence 4: https://www.norsegear.no/carinthia-3-season-defence-4-olive-green.html?variation_id=10222 Greit kompromiss mellom vekt og pris, og er slitesterk. Dog ikke den posen som kan komprimeres mest i sin klasse, og kanskje litt overkill ut fra det du skriver mtp. at den tåler mye fukt.

Lenke til kommentar

Definitivt denne: https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/warmpeace-viking-600

Med unntak av spesialtilbud er Warmpeace de som gir mest sovepose for pengene her til lands. Denne posen gir god varme til 3-sesongsbruk, veier lite (dunpose), etisk dun og solide materialer. Kjøp den lange utgaven og gjerne ekstra vid dersom du har lyst til det.

 

Ellers, husk at et godt liggeunderlag også er svært viktig og ofte undervurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (8 minutter siden):

Takk for tips. Jeg er litt redd for at de som sier "for personer inntil 195 cm" kan bli veldig akkurat, slik at jeg presser føttene i fotenden. Har dere noen erfaringer relatert til dette?

195 er perfekt for Warmpeace sin basert på størrelsen under (jeg er 179 og regular passer til 180). Du vil ikke ha en for lang pose heller, for da får du mye kald luft rundt føttene, som er en typisk plass å fryse.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...