Gå til innhold

Feilmelding ved bruk av VGA-HDMI overgang til skjerm! Hjelp!


-TH-

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å koble en gammel skjerm med kun VGA kobling til min laptop med VGA-HDMI overgang. Får opp «Input signal out of range - change settings to 1680x1050 60 Hz».

Har endret skjerminnstillinger under avansert til 1680x1050 60 Hz på den aktuelle skjermen uten at det hjelper. 

Fungerer det ikke med en slik overgang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan dette er med CRT-skjermer (hvis skjermen du refererer til er så gammel), men jeg har hatt problemer med en passiv analog-digital overgang på flatskjermer som ikke støtter et digitalt signal i utgangspunktet (dvs. om skjermen ikke har DVI, HDMI eller DP-utgang i tillegg til VGA).

Hvis skjermen ikke støtter et digitalt signal må VGA-HDMI overgangen være en aktiv overgang, dvs. med innebygget elektronikk som gjør denne analog-digital signalkonverteringen. Og selv da er det mer gambling på om det vil virke.
https://www.multicom.no/startech-hdmi-to-vga-adapter/cat-p/c/p6055264
https://www.multicom.no/startech-3m-vga-to-hdmi/cat-p/c/p1000761855

Har du andre utganger utover HDMI på laptop'en? Eller andre alternativer utover VGA fra skjermen?
Og hvilket adapter er det du prøver med nå?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
17 hours ago, -TH- said:

Fungerer det ikke med en slik overgang?

Det finnes tusenvis av slike overganger. Du må spesifisere nøyaktig hvilken du har. Du må også ha riktig vei. De fungerer som regel ikke begge veier.

Ellers kan du prøve mer kurante oppløsninger som 1600x1200, 1280x1024, 1024x768, 800x600 og 640x480. Dog er det noen adaptere som har fast oppløsning ut uavhengig av hva du sender inn. Ofte med menyer for å kunne velge oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...