Gå til innhold

Regjeringen: – Russland står bak dataangrep mot Stortinget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra dårlig med baller i Norge, når svaret på denne krigserklæringen er å sladre i media. 

 

Hadde vi klart det/turt det, så hadde vi åpenbart angrepet tilbake og ikke fortalt noen andre nasjoner (offentlig) om det. Hva skulle Russland ha gjort hvis de oppdaget det? Sladret på at vi tok igjen? Selvfølgelig ikke. 

 

I stedet velger vi mobbeofferløsningen og forteller alle om hvor slemme de er. Russerne skjelver nok i buksene ...

Endret av Dr. Bombay
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Det skal være snakk om kontonummer, personnummer og bankopplysninger, og Stortinget har sagt at de frykter at konsekvensene kan være utpressing eller misbruk av identitet og betalingskort.

Men hvem lagrer slik ukryptert på pcen eller epostkontoen?

Er jo tiltak man kan gjøre der, problemene når ingen ting gjøres.

Tror ikke russland som land har hacket regjerngen heller en fyr bak vpn løsning eller ligdene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å sikre e-post. "Tiltak" blir i så fall at det blir ulovlig å bruke e-post på Stortinget, fordi e-post er per definisjon usikkert. Det interessante er derimot at de ser ut til å ha fått tak i innloggingsdetaljer tross tofaktorsystem. At de brukte kun åtte tegn for lagring av passord kan jo være en av grunnene. Så er det kanskje gjenbruk, unnskyld passordbytte hver kvartal. De fleste legger da til +1 på tallet de bruker på slutten av passordet sitt... Kjempesikkert!

Lenke til kommentar

Det her kan da like gjerne være USA som står bak. De har mye å vinne på at Norge holder seg uvenner med Russland.

USA’s største frykt er et stabilt europa som knytter bånd til bla. Russland, økonomisk og sosialt.

Politisk har Russland ikke vært ‘kommunistisk’ siden FØR Gorbachov. Korrupt inn i hel, ja, men ikke kommunistisk.

Spesiellt Norge er, militærstrategisk og politisk, et land USA rett ut ønsker skal være i konflikt med Russland.

Det at Regjeringen hyler å skriker opp om at Russland er ulven, tror jeg ingenting på uansett.

Om PET sier det, så tror jeg mer på dem, enn Regjeringen. De sylta løkene som sitter der er en gjeng ubrukelige bedrevitere.

Endret av Sandormen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sandormen skrev (39 minutter siden):

Det her kan da like gjerne være USA som står bak. De har mye å vinne på at Norge holder seg uvenner med Russland.

USA’s største frykt er et stabilt europa som knytter bånd til bla. Russland, økonomisk og sosialt.

Politisk har Russland ikke vært ‘kommunistisk’ siden FØR Gorbachov. Korrupt inn i hel, ja, men ikke kommunistisk.

Spesiellt Norge er, militærstrategisk og politisk, et land USA rett ut ønsker skal være i konflikt med Russland.

Det at Regjeringen hyler å skriker opp om at Russland er ulven, tror jeg ingenting på uansett.

Om PET sier det, så tror jeg mer på dem, enn Regjeringen. De sylta løkene som sitter der er en gjeng ubrukelige bedrevitere.

Helt enig, jeg ser ingen logikk i hvorfor Russland skulle gjort noe så klønete. 

Samme gjelder med drapsforsøk med novitsjokk som blir fremstilt som meget dødelig men likevel så overlevde ofre. 

Det er noen som prøver alt for å fremstille Russland som urokråke noe dem absolutt ikke ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...