Gå til innhold

Nettbrett til maks 4000 : iPad beste alternativ?


Ludvig86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her vil nok hva det skal brukes til være avgjørende. "Tunge" spill? Avansert bildebehandling eller tung programvare? Har du Apple produkter fra før?

Har selv Android nettbrett av midt på treet (kr 3000,-) og er veldig fornøyd. Alt av vanlig multimedia, skriving osv. går elegant. Det er fortsatt slik at visse apper som er utdanningsrelatert, kun er til Ipad.

Mye har skjedd på nettbrett til Android siste 2-3 år. Noen ganger er det er fare for at noe utvikler seg til en kamp om hva som er best av Apple og Android. Ofte en litt misvisende debatt. Særlig fordi en del kan ha opplevd bruk av det aller billigste av mobiler eller nettbrett med Android, og drar sammenligning med Apple produkter til 4-5 ganger prisen...!!

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Vil påstå du får mest for pengene ved og kjøpe en ipad.  Jeg bruker selv kun Android (galaxy tab a 2019), og har før den eid flere forskjellige nettbrett med Android.  Har 3 barn, samtlige har ipad  gen5 og disse er overlegen i opplevd ytelse.  Det er litt mer lugging, hakket, og generelt tregere opplevelse på android dessverre.

Grunnen til jeg bruker det er pga jeg liker å sysle med customization,  rooting osv. Bruker det også stort sett til lesing.

Ipad gir deg igrunn masse kraft til en grei pris,  og du får oppdatering i flere år fremover. 

Lenke til kommentar

Litt copy, paste.. men som du ser, til nesten samme pris ville jeg gått for nyeste. Om det hadde vært større prisforskjell kunne det vært fornuftig med gen 7 kanskje.

 

The iPad 8 boasts a 40-percent faster CPU than the iPad 7, as well as twice the graphics capability. In addition to being much faster and more powerful than older iPad models, the newest iPad also outperforms top laptops, as well as competing tablets. The reason this is possible is the use of the A12 Bionic chip in the iPad 8, compared to the A10 Fusion chip used in the iPad 7. The new chip is also said to offer improved machine learning and Siri 

Lenke til kommentar
asjstian skrev (13 timer siden):

Vil påstå du får mest for pengene ved og kjøpe en ipad.  Jeg bruker selv kun Android (galaxy tab a 2019), og har før den eid flere forskjellige nettbrett med Android.  Har 3 barn, samtlige har ipad  gen5 og disse er overlegen i opplevd ytelse.  Det er litt mer lugging, hakket, og generelt tregere opplevelse på android dessverre.

Grunnen til jeg bruker det er pga jeg liker å sysle med customization,  rooting osv. Bruker det også stort sett til lesing.

Ipad gir deg igrunn masse kraft til en grei pris,  og du får oppdatering i flere år fremover. 

Ikke uenig, men minner om at Galaxy tab A er billigste og enkleste brett fra Samsung. Ofte lagt ved gratis ved siden av kjøp av mobil eller TV fra Samsung. Derfor mange nye havner på Finn, da det er lagt ved "gratis". Det er ofte solgt til kr 1500 i bitikk (av og til er prisen oppe i kr 2000). Syntes det er verdt kr 1500.

Har 2017 utgaven av brettet selv og mottok oppdatering senest nå i sommer.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
asjstian skrev (1 minutt siden):

Helt riktig som du sier.. men se for eksempel, iPad air fra 2014 er fortsatt støttet med iOS 14. Tviler på vi får 6-7 år med oppdateringer på tab a

Er vi derimot heldig, så kan vi få custom rom på de, men det er jo helt avhengig av at noen gidder lage støtte for akkurat den modellen.

Personlig like jeg Android uansett, men skulle gjerne sett litt flere år med oppdateringer!

Lenke til kommentar
asjstian skrev (22 minutter siden):

Er vi derimot heldig, så kan vi få custom rom på de, men det er jo helt avhengig av at noen gidder lage støtte for akkurat den modellen.

Personlig like jeg Android uansett, men skulle gjerne sett litt flere år med oppdateringer!

Android burde absolutt gi mer enn ca to år med oppdateringer. Det er mange som vil ha mobil eller brett i mer enn 2-3 år.

Custom rom er artig og nyttig, men for en mer snever brukergruppe. 

Dessuten er det lett å legge inn apper som koster litt, til 100% rabatt utenfor App butikken. 

Forøvrig positivt at Apple har Ipad til kr 4000. De har gode produkter, men syntes dem priser seg kraftig høyt. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...