Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

"Reodor Felgen-Løsning" på tilgang til dusjavløp via slange?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker direkte adgang til avløpet under dusjkabinettet (av fler årsaker) bl.a. det å slippe å måtte flytte hele dusjkabinttet  hver gang skal rense sluket.

Hvordan lage en løsninger der man kan feste en slange opp langs veggen ved siden av dusjkabinettet? Mulighet for slange med vannlås også evt (ikke absolutt nødvendig). Kanskje ha en trakt som passer ned i slangen kan være en god ide så ikke søler avløpsrens hver gang fyller på.

MÅLET:

Er å kunne helle via slangen rett ned til sluket / avløp under dusjkabinettet avløpsåpner jevnlig for å unngå lukten av dusjavløp (det er ikke kloakk-lukt, det er typisk lukt av dusjavløp). (Her brukes dusjen fler ganger om dagen så det blir fort lukt.)............ Og det er kjedlig å måtte flytte dusjkabinettet 2 meter hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk. Litt av problemet er vel at avløpet / sluket i dusjkabinettet er vått og ikke tørt? Ergo om jeg heller på avløpøsåpner i dusjkabinettet blir avløpsåpneren endel uttynnet? Jeg merket også sterkere lukt på hele badet da og en i familien har kjemisk intoleranse på lukt (da jeg helte avløpsåpner i dusjkabinettes sluk). Så jeg tenkte at best å få det ned i avløpet under duskabinettet (i gulvet) slik at hovedaløpet får rens lett uten å flytte dusjkabintettet mer jevnlig. Nå tenker jeg at det ville være smart at den ekstra slangen som skal gå til jevnlig rens av sluk i gulvet også burde inngå i samme rør (t-rør) som avløpet fra dusjkabinetter (over)?

Jeg lurer litt på om dette kunne være en god start, men det står ikke om hvordan lukten sprerres her i denne produkbeskrivelsen, men det er vel tørt?

Endret av infoerbra
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Dubious said:

Om avløpet blir tett hele tiden så mangler kabinettet hårfanger i sluket

Godt poeng! Får man kjøpt løs hårfanger til dusjkabinett? Forvørig er ikke problemet at det går tett så ofte egentlig, det er lukta (ikke kloak, men typisk dusjavløp-lukt) som er problemet.

Endret av infoerbra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...