Gå til innhold

Hjelp til kjøp av rask liten/mobil HDD


Anterialis

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger en ny mobil HDD primært til bruk i Final Cut Pro X (videoredigering). Jeg har en 500GB SSD som fungerer flott, men nå skal jeg i gang med et større prosjekt (flere terra..). Det er lenge siden jeg kunne noe særlig om dette, og derfor trenger jeg litt hjelp.

Ønskelisten:

- Pris: 1-2000kr
- Størrelse: 4 GB
- Den skal være så rask som mulig. Er 7200rpm et poeng? 
- Gjerne liten formfaktor, men 3,5" er best om dette gir mer plass/hastighet for pengene. 
- USB-C tilkobling (3.1 gen 1 er vel uansett raskt nok da hdd er flaskehals?)

Jeg har sett litt på denne fra LaCie, selv om den bare er 5400 rpm. Evt. denne fra Seagate. Hva tenker dere? Anbefalninger?

Takk for helpen!

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv flere av 5 tb Seagate Backup Plus Portable til både xbox one X og ps4 slim og til laptop er billig og god, men er ikke veldig god ytelse sammelignet mot SSD disk. Seagate har varerene rykte men for 1500 kr er vel prisen verdt det vil jeg si, du har fremdeles reklamasjon men har vel lite beskyttelse mot backup.

Nå er det ikke alltid RPM som betyr noe disken i seg selv kan være dårlig laget generielt er harddiskene ganske like i praksis bruk men håper hybrid harddisker kunne vært vurdert eller mere buffer. For er vel lite i harddiskene i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...