Gå til innhold

Hvordan er Samsung eller Huawei sine smartklokker å bruke med iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mandela skrev (48 minutter siden):

Full integrasjon tviler jeg på da både apple watch har eksklusive funksjoner med ios, galaxy watch har eksklusive funksjoner med samsung og gt har eksklusive funksjoner med huawei.

Jeg vet det egentlig, men jeg spurte spesifikt om dette på pressebriefet med Huawei i går, og de mente det skulle være likt uavhengig av OS. Gir beskjed når jeg finner ut av det. Ser ut som en knakende god klokke i hvert fall ?

Lenke til kommentar
3 hours ago, torbjornhb said:

Jeg vet det egentlig, men jeg spurte spesifikt om dette på pressebriefet med Huawei i går, og de mente det skulle være likt uavhengig av OS. Gir beskjed når jeg finner ut av det. Ser ut som en knakende god klokke i hvert fall ?

Det er mye på grunn av batterilevetiden jeg vil ha den. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For  Samsungklokker vil du miste noen funksjoner, fant litt info her som kanskje kan være til hjelp: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_watch-review-1820p5.php. Denne testen er riktignok et par år gammel, så det kan ha vært justeringer etter dette.

Kjenner ikke de nye modellene fra Huawei, men den første de kom med manglet så godt som alle funksjoner man forventer av en smartklokke.

 

Lenke til kommentar

Testet på Huawei GT2e. Apple Health registrer søvn, skritt, trening, puls, distanse osv. Med andre ord det viktigste. Så å si full støtte. Skal ha GT2 Pro når Komplett får den på lager. Men må si det er en fryd å kunne bruke en klokke 10-14 dager uten å lade.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
On 10/10/2020 at 8:33 PM, torbjornhb said:

Dessverre ikke veldig greit med iOS likevel. Du får ikke tilgang til de 200 urskivene, og heller ikke mulighet til å legge inn musikk på klokken. I tillegg må du sørge for at appen ligger åpen i bakgrunnen for at klokken skal gi deg smartvarsler. 

Jeg trenger ikke å ha appen liggende i bakgrunnen på min GT2e.

Lenke til kommentar
3 hours ago, torbjornhb said:

Stemmer. Jeg endret dette. La ut test nå :)

https://hardworkout.no/huawei-watch-gt-2-pro-test/

Grei omtale det der.

Klokkene fra Huawei fungerer der de skal. Hadde Apple Watch 5 før denne, men byttet fordi jeg ble lei av å lade hele tiden. Jeg savner ikke akkurat stor støtte for applikasjoner. For smartklokker mener jeg personlig at dette er oppskrytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/13/2020 at 8:03 AM, torbjornhb said:

Stemmer. Jeg endret dette. La ut test nå :)

https://hardworkout.no/huawei-watch-gt-2-pro-test/

Har GT2pro (eller andre modeller fra Huawei) mulighet for betalingsløsning? Jeg kan ikke finne noe om dette i specs eller beskrivelse på huawei.com. Etter å ha brukt Fitbit Pay i lang tid, har betalingsmulighet blitt en av de viktigste funksjonene (for meg) i en smartklokke. Enklere enn å betale med mobilen, og man trenger ikke engang å ha mobilen med seg for å betale.

Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Har GT2pro (eller andre modeller fra Huawei) mulighet for betalingsløsning? Jeg kan ikke finne noe om dette i specs eller beskrivelse på huawei.com. Etter å ha brukt Fitbit Pay i lang tid, har betalingsmulighet blitt en av de viktigste funksjonene (for meg) i en smartklokke. Enklere enn å betale med mobilen, og man trenger ikke engang å ha mobilen med seg for å betale.

Dessverre.

Står skrevet i testen jeg linker til. Klokka har NFC-chip, men utenfor Kina er den begrenset til kun bildeoverføring mellom telefon og klokke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Har fått ny iPhone 12 igjennom jobben og har en samsung galaxy watch 46mm som jeg brukte med min gamle note 10+

Får ikke til å koble klokken til med iPhonen. Det står at den kan brukes alene uten å være koblet til (har esim) men at jeg da mister meldinger, mail etc. Hvordan er det mulig når det er tvillingsim. 

Noen som har noen erfaringer med å bruke klokken uten å være koblet til telefon ? 🤔

 

Lenke til kommentar
57 minutes ago, flekken said:

Hei. Har fått ny iPhone 12 igjennom jobben og har en samsung galaxy watch 46mm som jeg brukte med min gamle note 10+

Får ikke til å koble klokken til med iPhonen. Det står at den kan brukes alene uten å være koblet til (har esim) men at jeg da mister meldinger, mail etc. Hvordan er det mulig når det er tvillingsim. 

Noen som har noen erfaringer med å bruke klokken uten å være koblet til telefon ? 🤔

 

Har bare erfaring med Huawei og iPhone. Min erfaring er at det er veldig vanskelig å bruke noe annet enn Apple Watch med Iphone. Det går, men det var færre funksjoner og problemer med GPS.

Lenke til kommentar
1 hour ago, flekken said:

Har fått ny iPhone 12 igjennom jobben og har en samsung galaxy watch... Får ikke til å koble klokken til med iPhonen. Noen som har noen erfaringer med å bruke klokken uten å være koblet til telefon ?

Jeg har brukt Galaxy Watch tilkoblet min iPhone uten problemer. Den støtter ikke alle funksjoner som støttes med en Androidtelefon, men utover det hadde jeg ikke problemer. Har du tatt en reset to factory defaults av klokken, og lage inn appen for klokken på mobilen?

Lenke til kommentar

Greit at den ikke støtter alle funksjoner, men vil bare ha den koblet til og mulighet for å sende sms og ringe fra klokka. Det sliter den med. Mulig det er noe tull med esim, skal sjekke med Telenor imorgen. Hvordan resetter du til fabrikk innstillinger ? Er det som heter nullstill ? 🤫

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...