Gå til innhold

Hvilket lydkort?


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut mitt gamle sb live, og er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Tenkte å bruke en plass mellom 1500-2000, og skal kun brukes på to høytalere (anlegget). Har dali 808 speakers og nad 350c forsterker. Vil bare ha et lydkort som gir klokkeklar lyd, lite støy, og helst, bruker coax og ikke minijack. (har desverre ikke digital in på forsterkeren, så satser på gode gamle coax kabler.)

 

EDIT: Ehh... ja, mente RCA.

 

Noen forslag?

Endret av Ever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(har desverre ikke digital in på forsterkeren, så satser på gode gamle coax kabler.)

I disse tider kalles slike kabler jeg tror du sikter til rca-kabler eller phonokabler (litt gammeldags).

 

Coax kabler har 75ohms motstand og er dedikert til digital lydoverføring (som jeg skjønner du ikke skal bruke)

Lenke til kommentar

heh... ingen som gidder å lese hva jeg faktisk spør om her? Jeg vil ha STEEEEEEREO. Nei, ikke 5.1. Nei! heller ikke 7.1, En-En. Høyre-Venstre. Good old fashioned stereo.

*eyeroll*

 

Ellers takk for inspill ;)

Endret av Ever
Lenke til kommentar

Sakl man høre på musikk er vel egentlig 2.1 tingen, man han har jo høyttalere som overgår alt av datasett, så da er LYDKORT det han vil ha. Og et med rca utganger. Da må man nok ha ekstra dubbeditt foran. Vet at det fulgte med på topp utgaven av live krotene, og gjør det på audigy også. Må få med den ekstra 5 1/4" boksen med masse kontakter.

Lenke til kommentar
Kan da kjøpe en omformer fra minijack til phonokabler, hvis du kjøper en slik produsert av feks audioquest eller taralabs vil det bli ok lyd. Da er du ikke lenger bunder til rca utganger på kortet

SEtt det sammen, og skru volumet litt opp uten musikk, blir stort sett alltid susing da, har det selv og hater det

Lenke til kommentar

Jeg har Audigy2 og bruker en Monster Cable minijack til RCA-kabel. Har krystallklar lyd og null støy. (Bortsett fra når jeg guffer volumet på forsterkeren opp mot 80-90%. Da kommer det litt susing. Men på så høyt volum så tror jeg den lille susinga blir kraftig overdøva av rabaldered fra musikken.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...