Jump to content
Sign in to follow this  
torest

Asko setter inn 67 meter lange og 15 meter brede elektriske og autonome skip over Oslofjorden i 2022 [Ekstra]

Recommended Posts

Det blir mye omlasting (tid og kostnader) for en liten fjordkryssing, samt mye logistikk med sjåfører og trekkvogner på hver side. Hadde det ikke vært mer fornuftig å ta med både sjåfører og trekkvogner? Døpe den om fra containerskip til ferge? Eller ennå bedre: Utvide kapasiteten på Moss-Horten fergene slik at man får synergieffekter med andre kjøretøy som også har behov for å krysse fjorden mellom Østfold fylke og tidligere Vestfold fylke.

Se for dere at flere selskaper skal kjøre hver sine ferger parallelt på samme sted med hver sine kaianlegg osv. Det kan jo ikke være særlig samfunnsøkonomisk gjennomtenkt.

Edited by Simen1
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...