Gå til innhold

Måter å tjene penger på lettvint hjemmefra


Comeandgo

Anbefalte innlegg

 

Hei!


Har vært ganske passiv på forumet her i mange år og lært ganske mye. Føler jeg endelig har noe å bidra med og kanskje kunne starte en diskusjon om hvordan folk kan tjene penger hjemmefra uten at det krever for mye kunnskap, risiko eller tid. Dette er hva jeg har gjort de siste månedene for å få noen ekstra kroner inn på kontoen på fritiden:

Prolific

Dette er en nettside hvor man gjøre spørreundersøkelser som er ganske raske og får betalt for det uten problemer. Her har jeg gjort 72 undersøkelser og tjent 1100kr. Største problemet med denne siden er at plassene til spørreundersøkelsene blir fylt opp raskt. Jeg har brukt denne pluginen for å få varsel når nye ting har åpnet opp :D

https://chrome.google.com/webstore/detail/prolific-assistant/ocfncbnofopjedoepmekajbgdenadepp

Respondent.io

Også en nettside som tar utgangspunkt i spørreundersøkelser, men man kan også oppleve at man blir intervjuet eller skal lære utenlandske firmaer som ønsker å posisjonere seg i Norge om hvem som er markedsledende av apper o.l. Her er det få prosjekter, men man tjener mye bedre. Et prosjekt jeg var med på var en skype samtale på 30 minutter som betalte 45 dollar. Her har jeg totalt fått 5 godkjente prosjekter for 90 dollar (830 kr)

Redbubble

Klesdesign! Her har jeg hoppet på nye trender av memes, quotes fra tv-serier og dagsaktuelle hendelser. Så er det bare å lage minimalistiske produkter som er lette å søke fram og som helst skiller seg litt ut. Du velger selv prisen produktet skal selges for og får prosenter av salget. Her gjorde jeg bare litt jobb en dag og la ut masse produkter og har gjort en dårlig jobb med å følge opp. Har likevel fått 24 salg totalt og tjent 49,89 dollar som er 450kr rett inn på min paypal fra tid til annen. 

Matched betting
Dette er den eneste metoden som har krevd kapital fra meg, men er også den jeg har tjent mest på. Jeg fant en nettside som heter www.sofapenger.com som lærte meg hvordan jeg bruker velkomstbonuser til bettingselskaper til å sikre alle utfall og sikre gevinst og gode penger. Jeg bruker ikke så mye tid på det hver måned, men tror jeg tjente en 13 000kr første måneden og nå tjener jeg en 4000kr i måneden. Det var ganske vanskelig å forstå i starten, men jeg bruker en 2 timer i uken og føler jeg fikk OK kontroll etter å ha lest eboken deres.


Ting jeg ikke liker/har stoppet med:
Gratisprodukter på finn:
Har lest tips om å ha varsel på ting som gis vekk på finn.no og henter det. Mye av disse produktene kan vaskes/fikses for å så videreselges for fortjeneste. Ikke noe for meg da jeg heller synes at noen som trenger produktene skal få de.

Videresalg av designertøy:
Veldig mye sko og klesmote selges i mindre opplag og hvis man er flink er det mulig å få tak i dette på nett. Dette kan ofte selges lett videre for noen hundrelapper/tusenlapper i fortjeneste. Jeg gjorde dette 2-3 ganger, men fikk dårlig samvittighet og syntes det var uetisk så jeg stoppet.

Har dere noen andre forslag/suksesshistorier som ikke krever så mye risiko, egeninvestering og kapital? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hygglo - Leie ut egne ting. Tar meg lite tid, folk har vært hyggelige og ordentlige, samt ting er forsikra. 

Bilder til lokalavisa - ser du en ting/situasjon, send det inn! Snakker da for det meste om det som har en politibil eller lignende. (Det er kanskje ikke hjemmefra, men har tatt flere bilder på vei til eller fra, hvor det ikke har kosta meg noe ekstra.)
Redbubble skal jeg selv i gang med, men må vente en liten måned til for å opprette Paypal. Valgte du Euro som valuta?

Endret av L/-R~
Lenke til kommentar
Comeandgo skrev (9 minutter siden):

Hygglo har jeg aldri hørt om før, men det høres jo egentlig ganske så perfekt ut! Hvordan er det mtp. forsikring, tyveri og skade?

https://www.hygglo.no/faq/hvordan-fungerer-forsikringen-nar-jeg-leier
Står der. Hygglo var inntil nylig laget av norske (Leieting), men så ble de kjøpt opp/slått sammen. De virket også veldig ordentlige når jeg har snakka med de i chat. Så bra nok til nå for min del, for meg og mine ting. Har leid ut en tre-fire ganger.

Lenke til kommentar

Det store gullet er jo å tjene en form for passive inntekter. Er ikke så spennende med en uforutsigbar og dårligbetalt kjedelig ekstrajobb ved å svare på surveys. Drive med betting risikerer man at bankene fryser betalingene fra bettingselskapene. 

Den mest lettvinte måten å tjene penger på er å investere i passive fond. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...