Gå til innhold

Kina blokkerer all webtrafikk som bruker utvidet kryptering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheRealSlimShady skrev (På 12.8.2020 den 21.42):

Nei, hvorfor tror du det? De eneste som har fordel av å ha Kina på nett er kinesiske myndigheter. Det kinesiske folk har så og si ingen tilgang på fri informasjon. For resten av verden er Kina på nett utelukkende et vedvarende sikkerhetsproblem. 

Jeg synes du over-simplifiserer litt vel mye. Det er litt mer komplisert enn at ‘bare’ Kina-regjeringen bruker internett. For at Kina skal stenges helt ute, må jo faktuellt hele verden gå av internett. Kan man komme på nett, vil man kunne finne løsninger på å nå målet.

Utelukkelse og forbud fungerer veldig sjeldent. Er man villig til å bryte loven er forbud verdiløse. Spør bare et mexicansk narko-kartell hvordan det går ifht. Våpen og narkolovgivningen, skatt, toll og avgifter. Spør narkomane, pedofile og prostituerte, eller hva med terror-organisasjoner.

Lenke til kommentar
TheRealSlimShady skrev (2 timer siden):

Hvis Kina skal kobles til Internett via satellittlink til sine ambassader blir nok båndbredden kraftig redusert. Det vil dessuten bli enklere å monitorer trafikken hos den enkelte ambassades isp. 

Med satelitter behøver man ikke å sitte på en ambassade. Ambassade brukte jeg som et (kanskje litt dårlig) eksempel angående muligheten for å sperre noen ute fra internett...

Jeg tror poenget mitt er, det er enklere å kontrollere et helt land hvis man er så selvisolerende som NordKorea, hvis man har et knallhardt regime, hvor man hjernevasker folk til å tro på at den lille fete er en Gud. -Ikke engang Kina har den muligheten lenger.

Uansett, det begynner å bli flisespikkerier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...