Gå til innhold

"beste" hdmi kabel


Anbefalte innlegg

Hei. Gaming pcen min med rtx 2080 trenger en 10m lang hdmi kabel til lg65sm9800 tven, ønsker å kjøre steam spill i 1440p. Av tidligere brukte jeg https://www.komplett.no/product/846082/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/hdmi/iiglo-hdmi-kabel-10m?noredirect=true?noredirect=true men denne kutter bildet litt ut i noen sek fra tid til annen som er vist pga lang ledning og ikke sterkt nok signal? Hvertfall det jeg har lest av lignende opplevelser.

Har lest om aktiv hdmi kabel som visst styrker signalet ved lengre avstand, kan dette være noe for meg? Kan denne være god nok https://www.komplett.no/product/431773/tv-lyd-bilde/kabler/hdmi-kabler/supra-high-speed-hdmi-kabel-10m ? Evt om dere vet om alternativer?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett, trenger du ikke kabel med oksygenfritt kobber (snake oil) for å få bilde. ? Med det sagt, utgjør (større) lengder en forskjell. Diverse kilder sier følgende:

Sitat

HDMI is hit or miss when it comes to longer runs. Distance plays an extreme factor to signal transmission.

Sitat

If you're in the longer-than-50-foot category, it gets dicier. We have had good consistent results with the BJC Series-1 cable out to 100 feet, with reports of no trouble in the great majority of installations. Cable quality starts to be a real concern at these distances, and performance always is hard to predict, especially because the cable that works on one source/display pair may not work on another. There is, unfortunately, no really good way to know what will work without plugging it in.

Sitat

Are expensive HDMI cables necessary?

High Definition Multimedia Interface is a digital signal transmitting zeros and ones. This means that the cable should, in theory, either work or it won't. However, signals can and will often be affected by factors such as:

  • Transmission distance
  • Higher resolutions
  • Interference form other electrical/electronic devices
  • Environmental factors
  • Cable quality

How-far-will-HDMI-cable-transmit.jpg

Tror likevel at Supra du linker til ikke vil ha problemer, men det blir litt eksperimentering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...