Gå til innhold

BSOD, ATI, systemgjenoppretting funker ikke osv.


Anbefalte innlegg

1. Installerte Windows

 

2. Installerte skjermkort drivere (Cat. 3.9)

 

3. Installerte Intel INF drivere (Av en eller annen grunn fikk jeg samme problem som det jeg skal forklare nede hvis jeg installerte INF først også installerte skjermkortdrivere)

 

4. Oppdaterte windows.

 

5. Installerte Halo.

 

6. Ny BIOS kom ut så jeg flashet.

 

7. Maskinen min begynte å kræsje når jeg spilte.

 

8. Søker vidt og bredt på nettet, men finner ingen løsning.

 

9. Lager systemgjenopprettingspunkt

 

10. Nye skjermkortdrivere kommer ut (Cat 3.10) så jeg avinstallerer 3.9 (ja jeg brukte "Fjern/ legg til programmer") og prøver å fjerne restene. Restene: slette DLLs i system32 mappen, slette C:\ATI og slette C:\programfiler\ATI.technologies og fjerne registreringsnøkler.

 

Problemet mitt var at ATI DLL ene i system32 nektet å bli slettet, altså, de ble slettet og havnet i papirkurven og jeg slettet dem derifra, men de dukket opp igjen hele tiden.

 

11. Jeg bestemte meg for å gamble og installerte driverne.

 

12. Grafikkkortet kræsjet hvert andre minutt (med og uten VPU recover)

 

Jeg ble jo ganske forbannet etter dette og bestemte meg for å slette ati2vag.dll fra system32 mappen, det hjalp ikke no særlig, jeg fikk 16 farger og 640x480 i skjermoppløsning.

 

Nok var nok sa jeg til meg selv, en løsning dukker sikkert opp en gang i fremtiden, bruker systemgjenoppretting jeg, Halo virket iallefall i singelplayer (kræsjet alltid i multiplayer)

 

Her kom enda en av probleme mine. alle gjenopprettingspunktene hadde forsvunnet bortsett fra en 31. desember og den jeg hadde laget tidligere, i forbindelse med ATi driverne (kalte det pre-ati så jeg vet jeg gjorde det). Jeg tenkte "et fett, det funker sikkert". Men det gjorde det ikke, det virket ikke i det hele tatt, når jeg prøvde meg på de to gjenopprettingspunktene jeg hadde så klarte det ikke det. Det så ut som den klarte å gjenopprette, men så sier den at det ikke klarte det og jeg sitter der uten det minste peiling.

 

Hjelp meg med dette drittproblemt jeg har, idet minste så jeg får installert skjermkortdriverne.

 

Kan dette ha en sammenheng med at Intel driverne var installert fra før av?

 

PC oppsett:

Hovedkort: Mainboard S-478 Intel 875P ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA 800MHz Retail

Prosessor: CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 2.4GHz 800MHz 512kB Boxed

Minne:Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9

Skjermkort: VGA-Card Radeon 9600 Pro 128MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI

Lydkort: Soundcard Audigy 2 PCI THX DD EX (6.1) DVD-Audio Retail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...